မဟာဝဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္
ျမန္မာျပန္
၁ - အဝိဇၨာဝဂ္
၈ - ဝိဘဂၤသုတ္
၈။ အကၽြႏု္ပ္သည္ ဤသို႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္ - အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္
သာဝတၳိျပည္ အနာထပိဏ္သူေဌး၏ အရံျဖစ္ေသာ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၌ (သီတင္းသုံး)
ေနေတာ္မူ၏၊ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔ သင္တို႔အား အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ ဤအရိယမဂ္ကို
ေဟာၾကားေပအံ့၊ ေဝဖန္ေပအံ့၊ ထိုတရားကို နာၾကကုန္ေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလုံးသြင္းၾကကုန္ေလာ့၊
ေဟာေပအံ့ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ ထိုရဟန္းတို႔သည္ “အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီ” ဟု
ျမတ္စြာဘုရားအား ျပန္ၾကား ေလွ်ာက္ထားကုန္၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူ၏ - ရဟန္းတို႔ အဂၤါရွစ္ပါးရွိေသာ အရိယာမဂ္သည္
အဘယ္နည္း၊
(၁) “သမၼာဒိ႒ိ” = မွန္ကန္ေသာ အျမင္၊
(၂) “သမၼာသကၤပၸ” = မွန္ကန္ေသာ အၾကံ ၊
(၃) “သမၼာဝါစာ” = မွန္ကန္ေသာ စကား၊
(၄) “သမၼာကမၼႏၲ” = မွန္ကန္ေသာ အလုပ္၊
(၅) “သမၼာအာဇီဝ” = မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးမႈ၊
(၆) “သမၼာဝါယာမ” = မွန္ကန္ေသာ အားထုတ္မႈ၊
(၇) “သမၼာသတိ” = မွန္ကန္ေသာ ေအာက္ေမ့မႈ၊
(၈) “သမၼာသမာဓိ” = မွန္ကန္ေသာ တည္ၾကည္မႈ၊ တို႔တည္း။
(၁) “သမၼာဒိ႒ိ” = မွန္ကန္ေသာ အျမင္၊
ရဟန္းတို႔ မွန္ကန္ေသာ အျမင္ “သမၼာဒိ႒ိ” ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဆင္းရဲကိုသိေသာ ဉာဏ္၊ ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္းကို သိေသာဉာဏ္၊
ဆင္းရဲခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာကို သိေသာဉာဏ္၊ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ(နိဗၺာန္)သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း
အက်င့္ကို သိေသာဉာဏ္ပင္တည္း၊ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို မွန္ကန္ေသာ အျမင္
“သမၼာဒိ႒ိ” ဟု ဆိုအပ္၏။
(၂) “သမၼာသကၤပၸ” = မွန္ကန္ေသာ အၾကံ ၊
ရဟန္းတို႔ မွန္ကန္ေသာ အၾကံ “သမၼာသကၤပၸ” ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ ထြက္ေျမာက္လိုေသာ ၾကံစည္မႈ၊ မပ်က္စီးေစလိုေသာ ၾကံစည္မႈ၊
မညႇဥ္းဆဲလိုေသာ ၾကံစည္မႈသည္ ရွိ၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို မွန္ကန္ေသာအၾကံ
“သမၼာသကၤပၸ” ဟု ဆိုအပ္၏။
(၃) “သမၼာဝါစာ” = မွန္ကန္ေသာ စကား၊
ရဟန္းတို႔ မွန္ကန္ေသာ စကား “သမၼာဝါစာ” ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ မမွန္ေျပာဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ ကုန္စကားကို ေျပာဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊
ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကို ေျပာဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကို
ေျပာဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းသည္ ရွိ၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို မွန္ကန္ေသာစကား
“သမၼာဝါစာ” ဟု ဆိုအပ္၏။
(၄) “သမၼာကမၼႏၲ” = မွန္ကန္ေသာ အလုပ္၊
ရဟန္းတို႔ မွန္ကန္ေသာ အလုပ္ “သမၼာကမၼႏၲ” ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ အသက္သတ္မႈမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ မေပးသည္ကို ယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊
မျမတ္ေသာ ေမထုန္အက်င့္မွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းသည္ ရွိ၏၊ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို
မွန္ကန္ေသာ အလုပ္ “သမၼာကမၼႏၲ” ဟု ဆိုအပ္၏။
(၅) “သမၼာအာဇီဝ” = မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးမႈ၊
ရဟန္းတို႔ မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးမႈ “သမၼာအာဇီဝ” ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ အရိယာျဖစ္ေသာ တပည့္သည္ မွားယြင္းေသာ
အသက္ေမြးမႈ “မိစၧာဇီဝ” ကို ပယ္၍ မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးမႈ “သမၼာအာဇီဝ” ျဖင့္
အသက္ေမြး၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးမႈ “သမၼာအာဇီဝ” ဟု
ဆိုအပ္၏။
(၆) “သမၼာဝါယာမ” = မွန္ကန္ေသာ အားထုတ္မႈ၊
ရဟန္းတို႔ မွန္ကန္ေသာ အားထုတ္မႈ “သမၼာဝါယာမ” ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ မျဖစ္ကုန္ေသးေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ
အကုသိုလ္တရားတို႔ကို မျဖစ္ေစရန္ ဆႏၵကို ျဖစ္ေစ၏၊ အားထုတ္၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊
စိတ္ကို ခ်ီေျမႇာက္၏၊ ေဆာက္တည္၏၊ ျဖစ္ၿပီးကုန္ေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ အကုသိုလ္တရား
တို႔ကို ပယ္ရန္ ဆႏၵကို ျဖစ္ေစ၏၊ပ၊ မျဖစ္ကုန္ေသးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ကို
ျဖစ္ေစရန္ ဆႏၵကို ျဖစ္ေစ၏။ပ။ ျဖစ္ကုန္ၿပီးေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ကို တည္ၿမဲေစရန္၊
မေပ်ာက္ပ်က္ေစရန္၊ တိုးတက္ျဖစ္ပြားေစရန္၊ ျပန္႔ေျပာေစရန္၊ ပြားမ်ားမႈ ျပည့္စုံေစရန္၊
ဆႏၵကို ျဖစ္ေစ၏၊ အားထုတ္၏၊ လုံ႔လျပဳ၏၊ စိတ္ကို ခ်ီေျမႇာက္၏၊ ေဆာက္တည္၏။
ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို မွန္ကန္ေသာ အားထုတ္မႈ “သမၼာဝါယာမ” ဟု ဆိုအပ္၏။
(၇) “သမၼာသတိ” = မွန္ကန္ေသာ ေအာက္ေမ့မႈ၊
ရဟန္းတို႔ မွန္ကန္ေသာ ေအာက္ေမ့မႈ “သမၼာသတိ” ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ျပင္းစြာ အားထုတ္ေသာ လုံ႔လရွိသည္
ျဖစ္၍ “သမၸဇဥ္” ေအာက္ေမ့မႈ “သတိ” ရွိသည္ျဖစ္၍ ေလာက၌ မက္ေမာမႈ “အဘိဇၥ်ာ”
ႏွလုံးမသာမႈ “ေဒါမနႆ” ကို ပယ္ေဖ်ာက္လ်က္ ႐ုပ္အေပါင္း၌ ႐ုပ္အေပါင္းကို
အႀကိမ္ႀကိမ္ ႐ႈေလ့ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေန၏၊ ျပင္းစြာ အားထုတ္ေသာ လုံ႔လရွိသည္ ျဖစ္၍
ဆင္ျခင္ဉာဏ္ “သမၸဇဥ္” ေအာက္ေမ့မႈ “သတိ” ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေလာက၌ မက္ေမာမႈ
“အဘိဇၥ်ာ္” ႏွလုံးမသာမႈ “ေဒါမနႆ” ကို ပယ္ေဖ်ာက္လ်က္ ေဝဒနာတို႔၌ ေဝဒနာတို႔ကို
အႀကိမ္ႀကိမ္႐ႈေလ့ ရွိသည္ျဖစ္၍ ေန၏၊ ျပင္းစြာ အားထုတ္ေသာ လု႔ံလရွိသည္ ျဖစ္၍
ဆင္ျခင္ဉာဏ္ “သမၸဇဥ္” ေအာက္ေမ့မႈ “သတိ” ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေလာက၌ မက္ေမာမႈ
“အဘိဇၥ်ာ” ႏွလုံးမသာမႈ “ေဒါမနႆ” ကို ပယ္ေဖ်ာက္လ်က္ သေဘာတရားတို႔၌
သေဘာတရားတို႔ကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ႐ႈေလ့ရွိသည္ ျဖစ္၍ ေန၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို
မွႏ္ကန္ေသာ ေအာက္ေမ့မႈ “သမၼာသတိ” ဟု ဆိုအပ္၏။
(၈) “သမၼာသမာဓိ” = မွန္ကန္ေသာ တည္ၾကည္မႈ၊
ရဟန္းတို႔ မွန္ကန္ေသာ တည္ၾကည္မႈ “သမၼာသမာဓိ” ဟူသည္ အဘယ္နည္း၊
ရဟန္းတို႔ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကာမတို႔မွ ဆိတ္၍သာလွ်င္ အကုသိုလ္တရား
တို႔မွ ဆိတ္၍သာလွ်င္ ၾကံစည္မႈ “ဝိတက္” ႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ သုံးသပ္မႈ “ဝိစာရ”
ႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ နီဝရဏဆိတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္မႈ “ပီတိ” ခ်မ္းသာမႈ “သုခ”
ရွိေသာ ပဌမစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။ ၾကံစည္မႈ “ဝိတက္” သုံးသပ္မႈ “ဝိစာရ” တို႔၏
ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ ၾကံစည္မႈ “ဝိတက္” သုံးသပ္မႈ “ဝိစာရ” မရွိေသာ စိတ္ကို
ၾကည္လင္ေစတတ္ေသာ စိတ္၏ တည္ၾကည္မႈ “သမာဓိ” ကို ျဖစ္ေစတတ္ေသာ
တည္ၾကည္မႈ “သမာဓိ” ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ႏွစ္သိမ့္မႈ “ပီတိ” ခ်မ္းသာမႈ “သုခ”
ရွိေသာ ဒုတိယစ်ာန္သို႔ေရာက္၍ ေန၏။ ႏွစ္သိမ့္မႈ “ပီတိ”ကိုလည္း မစြဲမက္ျခင္းေၾကာင့္
လ်စ္လ်ဴ႐ႈ၍သာလွ်င္ ေန၏၊ ေအာက္ေမ့မႈ “သတိ” ဆင္ျခင္ဉာဏ္ “သမၸဇဥ္” ႏွင့္
ျပည့္စုံသည္ ျဖစ္၍ ခ်မ္းသာမႈ “သုခ” ကိုလည္း ကိုယ္ျဖင့္ ခံစား၏၊ (အၾကင္
တတိယစ်ာန္ေၾကာင့္) ထိုသူကို “လ်စ္လ်ဴ႐ႈသူ၊ သတိရွိသူ၊ ခ်မ္းသာစြာ ေနေလ့ရွိသူ” ဟု
အရိယာပုဂၢဳိလ္တို႔သည္ ခ်ီးမြမ္းေျပာဆိုကုန္၏၊ ထိုတတိယစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။
ခ်မ္းသာမႈ “သုခ” ကိုလည္း ပယ္ျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲမႈ “ဒုကၡ” ကိုလည္း ပယ္ျခင္းေၾကာင့္
ဝမ္းသာမႈ “ေသာမနႆ” ႏွလုံးမသာမႈ “ေဒါမနႆ” တို႔ ေရွးဦးကပင္လွ်င္ ခ်ဳပ္ႏွင့္
ျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာကင္းေသာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ သတိ၏
စင္ၾကယ္ျခင္းရွိေသာ စတုတၳစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။ ရဟန္းတို႔ ဤသည္ကို
မွန္ကန္ေသာ တည္ၾကည္မႈ “သမၼာသမာဓိ” ဟု ဆိုအပ္၏ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
အ႒မသုတ္ ၿပီး၏
No comments:
Post a Comment