Monday, March 11, 2013

ပဓာနသုတ္

သုတၱနိပါတ္ပါဠိေတာ္
ျမန္မာျပန္
၃ - မဟာဝဂ္
၂ - ပဓာနသုတ္
    ၄၈၂ - ၄၂၉။ နိဗၺာန္သို႔ ေစလြႊတ္ထားေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ ေနရၪၨရာ ျမစ္နား၌
ေယာဂကုန္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ျခင္းငွါ အလြန္အားထုတ္လ်က္ အပၸနာ စ်ာန္ကို အားထုတ္ေနေသာ
ထိုငါဘုရားကို -
    အသွ်င္ဘုရားသည္ ၾကဳံလွီလွပါ၏၊ အဆင္း မလွေတာ့ပါၿပီ၊ အရွင္၏ ေသျခင္းသည္
နီးကပ္လွ ပါ၏ဟု မာရ္နတ္သည္ သနားျခင္းႏွင့္ ယွဥ္ေသာ စကားကို ေျပာလ်က္ ခ်ဥ္းကပ္၏။ (၁-၂)
    ၄၃၀။ အသွ်င္ဘုရား၏ အသက္ရွင္ျခင္းသည္ ေသျခင္း၏ တစ္ေထာင္ေသာ အဖို႔အစုရွိသည့္
အနက္ တစ္စု တစ္စိတ္သာ က်န္ပါေတာ့သည္၊ အသွ်င္ အသက္ရွင္ေနပါေလာ့၊ အသက္ရွင္ ေနရျခင္းသည္
ျမတ္ပါ၏၊ အသက္ရွင္ေနသည္ ရွိေသာ္ အသွ်င္ဘုရားသည္ ေကာင္းမႈတို႔ကို ျပဳရပါလိမ့္မည္။(၃)
    ၄၃၂။ ျမတ္ေသာ အက်င့္ကိုလည္း က်င့္ေသာ၊ မီးပူေဇာ္ျခင္းကိုလည္း ပူေဇာ္ေသာ၊ သင့္အား
မ်ားစြာေသာ ေကာင္းမႈသည္ ပြား၏၊ တရားအားထုတ္မႈျဖင့္ အဘယ္ျပဳလိမ့္မည္နည္း။(၄)
    ၄၃၃။ ထိုအျခင္းအရာအားျဖင့္ ဆိုတတ္ေသာ ထိုမာရ္နတ္အား ျမတ္စြာဘုရားသည္
ဤစကားကို မိန္ဆို၏- ေမ့ေလ်ာ့မႈ၏ အေဆြျဖစ္ေသာ မာရ္နတ္ယုတ္ ဤအရပ္သို႔ သင္လာျခင္းသည္ကား
သင့္အက်ဳိးအတြက္သာ လာျခင္းျဖစ္၏။(၆)
    ၄၃၄။ (မာရ္နတ္ယုတ္) အႏုျမဴမွ်ေလာက္ေသာ္လည္း ေကာင္းမႈျဖင့္ ငါ အလိုမရွိ၊
အၾကင္သူတို႔အား ေကာင္းမႈျဖင့္ အလိုရွိ၏၊ ထိုသူတို႔ကိုသာလွ်င္ မာရ္နတ္သည္ ေျပာဆိုရန္ ထိုက္၏။(၇)
    ၄၃၅။ (မာရ္နတ္ယုတ္) ငါ့အား ယုံၾကည္မႈ ‘သဒၶါ’ သည္ လည္းေကာင္း၊ အားထုတ္မႈ ‘ဝီရိယ’သည္
လည္းေကာင္း၊ (ခြဲျခားသိမႈ) ‘ပညာ’ သည္ လည္းေကာင္း ရွိ၏၊ ဤသို႔ နိဗၺာန္သို႔ ေစလႊတ္ေသာ
စိတ္ရွိသူ ငါ့အား အဘယ့္ေၾကာင့္ အသက္ရွင္ျခင္းကို ေမးတုံဘိသနည္း။(၈)
    ၄၃၆။ ငါ၏ ကိုယ္၌ ဝီရိယအဟုတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ဤေလသည္ ျမစ္တို႔၏ ေရအလ်ဥ္တို႔ကို
ေသာ္လည္း ခန္းေျခာက္ေစႏိုင္ရာ၏၊ နိဗၺာန္သို႔ ေစလႊတ္ေသာ စိတ္ရွိသူ ငါ၏ ေသြးကိုကား အဘယ့္ေၾကာင့္
သာလွ်င္ မခန္းေျခာက္ေစဘဲ ရွိပါအံ့နည္း။(၉)
    ၄၃၇။ ေသြးသည္ ခန္းေျခာက္လတ္ေသာ္ သည္းေျခသည္ လည္းေကာင္း၊ သလိပ္သည္
လည္းေကာင္း ခန္းေျခာက္၏၊ အသားတို႔သည္ ကုန္ခန္းကုန္ေသာ္ စိတ္သည္ ေရွးကထက္ လြန္စြာ ၾကည္လင္၏၊
သတိသည္ လည္းေကာင္း၊ ပညာသည္ လည္းေကာင္း၊ သမာဓိသည္ လည္းေကာင္း ငါ့အား လြန္စြာတည္၏။ (၁၀)
    ၄၃၈။ ဤသို႔ ေနသည္ျဖစ္၍ လြန္ျမတ္ေသာ ေဝဒနာသို႔ ေရာက္ေသာ ထိုငါ၏ စိတ္သည္
ကာမတို႔ကို အလိုမရွိ (စိတ္စင္ၾကယ္မႈျဖင့္) သတၱဝါ စင္ၾကယ္သည့္ အျဖစ္ကို ႐ႈေလာ့။(၁၁)
    ၄၃၉။ ကာမတို႔ကို သင္၏ ပဌမ စစ္သည္ဟူ၍ ဆိုရကုန္၏၊ မေမြ႔ေလ်ာ္ျခင္းကို ဒုတိယ စစ္သည္
ဟူ၍ ဆိုရ၏၊ မြတ္သိပ္ ဆာေလာင္ျခင္းကို သင္၏ တတိယ စစ္သည္ဟူ၍ ဆိုရ၏၊ တပ္မက္မႈ တဏွာကို
စတုတၳ စစ္သည္ ဟူ၍ ဆိုရ၏။(၁၂)
    ၄၄၀။ ထိနမိဒၶကို သင္၏ ပၪၥမ စစ္သည္ဟူ၍ ဆုိရ၏၊ ေၾကာင့္လန္႔မႈကို ဆ႒ စစ္သည္ဟူ၍ ဆိုရ၏၊
ယံုမွားမႈကို သင္၏ သတၱမ စစ္သည္ဟူ၍ ဆိုရ၏၊ သူ႔ေက်းဇူးကို ေခ်ဖ်က္မႈကို လည္းေကာင္း၊ မာန္ျဖင့္ 
ခက္ထန္ခိုင္မာမႈကို လည္းေကာင္း သင္၏ အ႒မ စစ္သည္ဟူ၍ သိရ၏။(၁၃)
    ၄၄၁။ လာဘ္ေက်ာ္ေစာမႈ ပူေဇာ္သကၠာရ ခၽြတ္ယြင္းေဖာက္ျပန္ မမွန္မကန္ ရအပ္ေသာ အျခံအရံကို
နဝမ စစ္သည္ ဟူ၍ ဆိုရ၏၊ မိမိကိုယ္ကို ခ်ီးေျမႇာက္မႈ သူတစ္ပါးတို႔အား ႐ႈတ္ခ်မႈကို ဒသမ စစ္သည္ ဟူ၍
ဆိုရ၏။(၁၄)
    ၄၄၂။ မာရ္နတ္ယုတ္ ဤဆယ္မ်ဳိးသည္ကား သမဏျဗာဟၼဏတို႔ကို ေႏွာင့္ယွက္တတ္ေသာ
မည္းနက္ေသာ အကုသိုလ္ရွိသည့္ သင္မာရ္နတ္၏ စစ္သည္ ဗိုလ္ပါတည္း၊ မရဲရင့္သူသည္ ထိုစစ္သည္
ဆယ္မ်ဳိးကို မေအာင္ျမင္ႏိုင္၊ ထိုစစ္သည္ ဆယ္မ်ဳိးကို ေအာင္ျမင္ႏိုင္ခဲ့မူကား ခ်မ္းသာကိုရ၏။(၁၅)
    ၄၄၃။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုငါသည္လည္း (မဆုတ္မနစ္ျခင္း အထိမ္းအမွတ္ျဖစ္ေသာ) ျဖဴဆံျမက္ကို
ေဆာင္ထား၏၊ စစ္႐ံႈးသည္ျဖစ္၍ ငါ၏ အသက္ရွင္ေနရျခင္းသည္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ျဖစ္၏၊ (သင္ႏွင့္)
စစ္တိုက္ရာ၌ စစ္႐ႈံးသည္ျဖစ္၍ ငါ၏ အသက္ရွင္ ေနရျခင္းထက္ ေသျခင္းက ျမတ္ေသး၏။(၁၆)
    ၄၄၄။ ဤသင္၏ စစ္သည္ေဘာင္၌ နစ္ျမဳပ္ သက္ဝင္ ေနၾကကုန္ေသာ သမဏျဗာဟၼဏ
အခ်ဳိ႕တို႔သည္ (သီလ စေသာဂုဏ္တို႔ျဖင့္) မထင္ရွားႏိုင္ကုန္၊ ထိုသမဏ ျဗာဟၼဏတို႔သည္ ေကာင္းေသာ
အက်င့္ ရွိသူတို႔ သြားရာ လမ္းခရီး ကိုလည္း မသိၾကကုန္။(၁၇)
    ၄၄၅။ (မာရ္နတ္) ငါသည္ ထက္ဝန္းက်င္ အရပ္မွ စစ္တိုက္ရန္ ထြက္လာေသာ စစ္သည္ဗုိလ္ပါ
အေပါင္းကို ျမင္ရေသာေၾကာင့္ ငါ့ကို တည္ရာဌာနမွ မေရြ႕ေလ်ာပါေစလင့္ဟု (ႏွလုံးသြင္း၍) ဂိရိေမခလာ
ဆင္ႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ မာရ္နတ္ကို စစ္ထိုးရန္ ရင္ဆိုင္ထြက္ခဲ့၏။(၁၈)
    ၄၄၆။ သင္၏ အၾကင္စစ္သည္ ဗိုလ္ပါအေပါင္းကို နတ္ႏွင့္တကြေသာ ေလာကသည္
ခုခံႏိုင္စြမ္း မရွိေပ၊ မီးမဖုတ္ရေသးေသာ ေျမအိုး ေျမခြက္ကို ေက်ာက္ျဖင့္ ထုႏွက္ ခြဲဖ်က္သကဲ့သို႔
သင္၏ ထိုစစ္သည္ ဗိုလ္ပါအေပါင္းကို ပညာျဖင့္ ငါ ထုႏွက္ ဖ်က္ဆီးအံ။(၁၉)
    ၄၄၇။ ငါသည္ မွန္ကန္ေသာ ၾကံစည္မႈ ‘သမၼာသကၤပၸ’ ကို ေလ့လာျခင္း ရွိသည္ကို ျပဳလ်က္
မွန္ကန္ေသာ ေအာက္ေမ့မႈ ‘သမၼာသတိ’ ကိုလည္း ေကာင္းစြာ တည္သည္ကို ျပဳ၍ မ်ားစြာေသာ
တပည့္သာဝကတို႔ကို ဆုံးမလ်က္ တိုင္းျပည္တစ္ခုမွ တိုင္းျပည္တစ္ခုသို႔ လွည့္လည္ေတာ့အံ။(၂၀)
    ၄၄၈။ ငါ၏ အဆုံးအမကို လိုက္နာၾကကုန္ေသာ ထိုတပည့္ သာဝကတို႔သည္ မေမ့ေလ်ာ့ကုန္ဘဲ
နိဗၺာန္သို႔ ေစလႊတ္ေသာ စိတ္ရွိကုန္လ်က္ (ဘဝသုံးပါးကို) အလိုမရွိၾကကုန္သည္ျဖစ္၍ အၾကင္နိဗၺာန္သို႔
ေရာက္ကုန္သည္ရွိေသာ္ မစိုးရိမ္ရကုန္၊ ထိုနိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ၾကရကုန္လတၱံ႔။(၂၁)
    ၄၄၉။ သတိရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ အခြင့္အေရးကို ရလိမ့္မည္ဟု
ႏွလုံးသြင္း၍ ငါသည္ ခုနစ္ႏွစ္တို႔ ပတ္လုံး ျမတ္စြာဘုရားသို႔ ထပ္ၾကပ္မကြာ အစဥ္လိုက္ခဲ့၏၊ ဤသို႔
လိုက္ေသာ္လည္း အခြင့္အေရးကို မရခဲ့ေခ်။(၂၂)
    ၄၅၀-၄၅၁။ ဤအရာဝတၳဳ၌ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းရာကို ရႏိုင္ျငားအံ့လည္း မသိ၊
သာယာၿမိန္ရွက္ဖြယ္ ရွိျငားအံ့လည္း မသိဟု ႏွလုံးသြင္း၍ က်ီးသည္ အဆီခဲႏွင့္တူေသာ
အဆင္းရွိေသာ ေက်ာက္တုံးကို ထက္ဝန္းက်င္ လွည့္လည္ ထိုးစိတ္ပါေသာ္လည္း-
    က်ီးသည္ ထိုေက်ာက္တုံး၌ သာယာတပ္ၿငိဖြယ္ကို မရေသာေၾကာင့္ ေက်ာက္တုံးကို
တြယ္တာကပ္ၿငိမႈ ၿငီးေငြ႔ လက္ေလွ်ာ့လ်က္ ဖဲခြာပ်ံသြားသကဲ့သို႔ ငါတို႔သည္လည္း အသွ်င္ေဂါတမကို
ၿငီးေငြ႔ လက္ေလွ်ာ့လာဖဲခြာ ထြက္သြား ကုန္ေတာ့အံ့။(၂၃-၂၄)
    ၄၅၂။ စိုးရိပ္ျခင္းျဖင့္ ႏွိပ္စက္အပ္ေသာ ထိုမာရ္နတ္၏ လက္ကတီးၾကားမွ ေစာင္းသည္
ေလွ်ာက်၏၊ ထို႔ေနာက္ ထိုမာရ္နတ္သည္ ႏွလုံးမသာသည္ ျဖစ္၍ ထိုအရပ္၌ပင္ ကြယ္ေပ်ာက္ေလသတည္း။(၂၅)
ႏွစ္ခုေျမာက္ ပဓာနသုတ္ ၿပီး၏။

No comments:

Post a Comment