Thursday, March 7, 2013

ေပါတလိယသုတ္ 1

မဇၥ်ိမပဏၰာသပါဠိေတာ္
= = = ၁ - ဂဟပတိဝဂ္ = = =
၄ - ေပါတလိယသုတ္
၃၁။ အကၽြႏု္ပ္သည္ ဤသို႔ ၾကားနာခဲ့ရပါသည္ -
    အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ (မဟီျမစ္၏ ေျမာက္ဘက္) အဂၤတိုင္း အာပဏနိဂုံး၌
သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ နံနက္အခ်ိန္၌ သကၤန္းကို ျပင္ဝတ္၍ သပိတ္
သကၤန္းကို ယူလ်က္ အာပဏနိဂုံးသို႔ ဆြမ္းအလို႔ငွါ ဝင္ေတာ္မူ၏၊ အာပဏနိဂုံး၌ ဆြမ္း အလို႔ငွါ
လွည့္လည္ ၿပီး၍ ဆြမ္းခံရြာမွ ဖဲခဲ့ၿပီးေနာက္ တစ္ခုေသာ ေတာအုပ္သို႔ ေန႔သန္႔ စင္ရန္ ခ်ဥ္းကပ္၏၊
ထိုေတာအုပ္သို႔ သက္ဝင္၍ တစ္ခုေသာ သစ္ပင္ရင္း၌ ေန႔သန္႔ စင္ရန္ ထိုင္ေတာ္မူ၏။
    ေပါတလိယ သူၾကြယ္သည္လည္း ျပည့္စုံေသာ အဝတ္အ႐ုံ ရွိသည္ျဖစ္၍ ထီး ေဆာင္းကာ ဖိနပ္
စီးလ်က္ အေညာင္းေျပ လမ္းေလွ်ာက္ လွည့္လည္ေသာ္ ေတာအုပ္ဆီသို႔ ခ်ည္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ေတာအုပ္
အတြင္းသို႔ သက္ဝင္၍ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ည္းကပ္လ်က္ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္အတူ ဝမ္းေျမာက္ ဝမ္းသာ
ႏႈတ္ဆက္ ေျပာဆို၏၊ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ အမွတ္ရဖြယ္ စကားကို ေျပာဆို ၿပီးဆုံး ေစၿပီးေနာက္ တစ္ခုေသာ
ေနရာ၌ ရပ္တည္၏၊ တစ္ခုေသာ ေနရာ၌ ရပ္ေနေသာ ေပါတလိယ သူႂကြယ္အား ျမတ္စြာဘုရားသည္
“ သူႂကြယ္ ေနရာတို႔သည္ မ်ားစြာ ရွိကုန္၏၊ အလိုရွိမႈ ထိုင္ေလာ့ ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
    ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္ မူေသာ္ ေပါတလိယသူႂကြယ္သည္ “ ရဟန္းေဂါတမသည္ ငါ့ကို သူႂကြယ္
ဟူေသာ အေခၚအေဝၚျဖင့္ ေခၚေဝၚ ေျပာဆိုဘိသည္ ” ဟု အမ်က္ထြက္လ်က္ ႏွလုံး မသာသည္ ျဖစ္၍
(စကားမေျပာဘဲ) ဆိတ္ဆိတ္ ေန၏။
    ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္လည္း ျမတ္စြာဘုရားသည္။ပ။ သုံးႀကိမ္ေျမာက္လည္း ျမတ္စြာဘုရားသည္
ေပါတလိယသူႂကြယ္ကို “ သူႂကြယ္ ေနရာတို႔သည္ မ်ားစြာ ရွိကုန္၏၊ အလိုရွိမႈ ထိုင္ေလာ့ ” ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။
ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္ မူေသာ္ ေပါတလိယသူႂကြယ္သည္ “ ရဟန္းေဂါတမသည္ ငါ့ကို သူႂကြယ္ ဟူေသာ အေခၚ
အေဝၚျဖင့္ ေခၚေဝၚ ေျပာဆိုဘိသည္ ” ဟု အမ်က္ ထြက္လ်က္ ႏွလုံး မသာသည္ ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရားအား -
“အသွ်င္ေဂါတမ အသွ်င္ေဂါတမသည္ အကၽြႏု္ပ္ကို သူႂကြယ္ ဟူေသာ အေခၚ အေဝၚျဖင့္ ေခၚေဝၚ
ေျပာဆိုျခင္းသည္ မသင့္တင့္ မေလ်ာက္ပတ္ပါ” ဟု ေလွ်ာက္၏။
    သူႂကြယ္ သင္၏ အမူအရာ အသြင္အျပင္ ပုံပန္းတို႔သည္ သူႂကြယ္ ကဲ့သို႔ပင္ ျဖစ္ေပသည္ ဟု
(မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ေဂါတမ အကၽြႏု္ပ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာ လူမႈ ကိစၥတို႔ကို ပယ္ထားၿပီးၿပီ၊ ခပ္သိမ္းေသာ
လူ႔အသုံး အႏႈန္းတို႔ကို ျဖတ္ေတာက္ထား ၿပီးပါၿပီ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
    သူႂကြယ္ အဘယ္သို႔လွ်င္ သင္သည္ ခပ္သိမ္းေသာ လူမႈ ကိစၥတို႔ကို ပယ္ထား သနည္း၊ အဘယ္
သို႔လွ်င္ ခပ္သိမ္းေသာ လူ႔အသုံး အႏႈန္းတို႔ကို ျဖတ္ေတာက္ထား သနည္း ဟု (ေမးေတာ္ မူ၏)။
အသွ်င္ေဂါတမ အကၽြႏု္ပ္မွာ ရွိေသာ ဥစၥာ စပါး ေငြ ေရႊ အားလုံးကို သားသမီးတို႔အား အေမြ ေပးထားၿပီးၿပီ၊
ထိုဥစၥာစု၌ အကၽြႏု္ပ္သည္ ဆုံးမျခင္း မရွိ၊ ျပစ္တင္ေျပာဆိုျခင္း မရွိဘဲ စားေလာက္႐ုံ ဝတ္ေလာက္႐ုံမွ်
အတိုင္း အရွည္ျဖင့္သာ ေနပါ၏။ အသွ်င္ေဂါတမ ဤသို႔လွ်င္ အကၽြႏု္ပ္သည္ ခပ္သိမ္းေသာ လူမႈ ကိစၥတို႔ကို
ပယ္ထား ၿပီးပါၿပီ၊ လူ႔အသုံး အႏႈန္းတို႔ကို ျဖတ္ေတာက္ထား ၿပီးပါၿပီ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
    သူႂကြယ္ သင္ကား လူ႔ အသုံးအႏႈန္း ျဖတ္ေတာက္ပုံကို တစ္မ်ဳိးအားျဖင့္ ေျပာဆို၏၊ (ငါ) ဘုရား
အဆုံးအမ၌ကား လူ႔အသုံးအႏႈန္း ျဖတ္ေတာက္ပုံသည္ တစ္မ်ဳိးျဖစ္၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ ဘုရား
အဘယ္သို႔လွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား အဆုံးအမ၌ လူ႔အသုံးအႏႈန္း ျဖတ္ေတာက္ပုံ ျဖစ္ပါ သနည္း၊ ေတာင္းပန္
ပါသည္ ျမတ္စြာဘုရား၊ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံး အမေတာ္၌ လူ႔အသုံးအႏႈန္း ျဖတ္ေတာက္မႈ ျဖစ္ပုံ
တရားေတာ္ကို အကၽြႏု္ပ္အား ေဟာၾကားေတာ္မူပါ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
    သူႂကြယ္ သို႔ျဖစ္လွ်င္ နားေထာင္ေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလုံး သြင္းေလာ့၊ ေဟာၾကားေပအံ့ ဟု
(မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ “ေကာင္းပါၿပီ ျမတ္စြာဘုရား” ဟု ေပါတလိယသူႂကြယ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ျပန္ၾကား
ေလွ်ာက္ထား၏။
    ၃၂။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤဆို လတၱံ႔ေသာ တရားေတာ္ကို ေဟာ္ေတာ္မူ၏- သူႂကြယ္
ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံးအမ၌ ရွစ္ပါးေသာ ဤတရားတို႔သည္ လူ႔အသုံးအႏႈန္း ျဖတ္ျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္၏။
အဘယ္ ရွစ္ပါးတို႔နည္း ဟူမူ-
    အသက္ မသက္ျခင္းကို မွီ၍ အသက္ သတ္ျခင္းကို ပယ္ရမည္ (၁)။
    ေပးေသာ ဥစၥာ ယူျခင္းကို မွီ၍ မေပးေသာ ဥစၥာ ယူျခင္းကို ပယ္ရမည္ (၂)။
    မွန္ကန္ေသာ စကားကို မွီ၍ မမွန္ကန္ေသာ စကားကို ပယ္ရမည္ (၃)။
    ကုန္းမတိုက္ေသာ စကားကို မွီ၍ ကုန္းတိုက္ေသာ စကားကို ပယ္ရမည္ (၄)။
    မတပ္မက္ မလိုခ်င္မႈကို မွီ၍ တပ္မက္ လိုခ်င္မႈကို ပယ္ရမည္ (၅)။
    မကဲ့ရဲ႕ မျခဳတ္ျခယ္ျခင္းကို မွီ၍ ကဲ့ရဲ႕ ျခဳတ္ျခယ္ျခင္းကို ပယ္ရမည္ (၆)။
    အမ်က္မထြက္ျခင္း မင္ပန္းျခင္းကို မွီ၍ အမ်က္ထြက္ျခင္း ပင္ပန္းျခင္းကို ပယ္ရမည္ (၇)။
    လြန္စြာ မာန္မမူျခင္း မွီ၍ လြန္စြာ မာန္မူျခင္းကို ပယ္ရမည္ (၈)။
    သူႂကြယ္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေဟာၾကား၍ အက်ယ္အားျဖင့္ မေဝဖန္ရ ေသးေသာ ဤတရား
ရွစ္ပါးတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား အဆုံးအမ၌ လူ႔အသုံးအႏႈန္း ျဖတ္ျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
    အသွ်င္ဘုရား အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေဟာၾကား၍ အက်ယ္အားျဖင့္ မေဝဖန္ ရေသးေသာ ဤတရား
ရွစ္ပါးတို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား အဆုံးအမ၌ လူ႔အသုံးအႏႈန္း ျဖတ္ျခင္းငွါ ျဖစ္ကုန္၏၊ အသွ်င္ဘုရား
ေတာင္းပန္ပါ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္အား အစဥ္ သနားသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဤတရား
ရွစ္ပါးတို႔ကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ကာ ေဝဖန္ေတာ္ မူပါ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

No comments:

Post a Comment