Friday, March 8, 2013

မဟာမာလုက်သုတ္ 3

၁၃၃။ အာနႏၵာ ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို
ပယ္စြန္႔ရန္ လမ္းေၾကာင္းကား အဘယ္နည္း။ အက်င့္ကား အဘယ္နည္း။
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ ကာမဂုဏ္ ကင္းဆိတ္ျခင္းျဖင့္ အကုသိုလ္ တရားတို႔ကို
ပယ္ျခင္းေၾကာင့္ အခ်င္း ခပ္သိမ္း ကိုယ္ေလးတြဲျခင္းတို႔၏ ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္ ကာမဂုဏ္တို႔မွ
ကင္းဆိတ္၍ သာလွ်င္ အကုသိုလ္ တရားတို႔မွ ကင္းဆိတ္၍ သာလွ်င္ ဝိတက္ႏွင့္လည္း
တကြ, ဝိစာရႏွင့္လည္း တကြ ျဖစ္ေသာ၊ (နီဝရဏ) ကင္းဆိတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ
ပီတိ သုခရွိေသာ ပဌမစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။
    ထိုရဟန္းသည္ ထိုသမာပတ္၌ ပါဝင္ေသာ ႐ုပ္, ေဝဒနာ, သညာ, သခၤါရ, ဝိညာဏ္
တရားတို႔ကို မၿမဲေသာ အားျဖင့္၊ ဆင္းရဲေသာ အားျဖင့္၊ ေရာဂါအားျဖင့္၊ အိုင္းအမာ အားျဖင့္၊
ျမားေျငာင့္ အားျဖင့္၊ မခ်မ္းသာေသာ အားျဖင့္၊ အနာအားျဖင့္၊ သူစိမ္း ျပင္ပ အားျဖင့္၊
ေကာင္းစြာ ႐ႈ၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ထိုခႏၶာ ငါးပါးတို႔မွ စိတ္ကို ကြာေစ၏။
ထိုရဟန္းသည္ ထိုခႏၶာငါးပါး တရားတို႔မွ စိတ္ကို ကြာေစ၍ “သခၤါရ အားလုံး တို႔၏
ၿငိမ္းရာ၊ ဥပဓိ အားလုံးတို႔ကို စြန္႔လႊတ္ရာ၊ ေတာင့္တမႈ ကုန္ရာ၊ တပ္မက္မႈ ကင္းရာ၊
ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္သည္ ၿငိမ္သက္၏ မြန္ျမတ္၏” ဟု အၿမဳိက္ဓာတ္သို႔ စိတ္ကို
ေရွး႐ႈေဆာင္၏၊ ထိုရဟန္းသည္ ထိုဝိပႆနာ၌ တည္လ်က္ အာသေဝါ တရား ကုန္ျခင္းသို႔
ေရာက္၏၊ အာသေဝါ ကုန္ျခင္းသို႔ အကယ္၍ မေရာက္သည္ ျဖစ္အံ့၊ ထိုဝိပႆနာ
တရား၌ တပ္မက္မႈျဖင့္, ထိုဝိပႆနာ တရား၌ ႏွစ္သက္ျခင္းျဖင့္ ေအာက္တန္း၌
ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ ဥပပါတ္ ပဋိသေႏၶေနေသာ
ျဗဟၼာျဖစ္၏၊ ထိုျဗဟၼာ့ျပည္၌ ပင္လွ်င္ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳရာ၏၊ ထိုျဗဟၼာ့ျပည္မွ ျပန္လည္ျခင္း
သေဘာ မရွိေခ်။ အာနႏၵာ ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို
ပယ္စြန္႔ရန္ ဤသည္ကား လမ္းေၾကာင္းတည္း၊ ဤသည္ကား အက်င့္တည္း။
    အနႏၵာ ထိုမွတစ္ပါး ဝိတက္ ဝိစာရတို႔၏ ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္။ပ။ ဒုတိယစ်ာန္သို႔
ေရာက္၍ေန၏။ပ။ တတိယစ်ာန္သို႔။ပ။ စတုတၳစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏၊ ထိုရဟန္းသည္
ထုိသမာပတ္၌ ပါဝင္ေသာ ႐ုပ္, ေဝဒနာ, သညာ, သခၤါရ, ဝိညာဏ္ တရားတို႔ကို။ပ။
ထိုျဗဟၼာ့ျပည္မွ ျပန္လည္ျခင္း သေဘာ မရွိေတာ့ေခ်။ အာနႏၵာ ေအာက္တန္း၌
ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို ပယ္စြန္႔ရန္ ဤသည္ကား လမ္းေၾကာင္းတည္း၊
ဤသည္ကား အက်င့္တည္း။
    အာနႏၵာ ထိုမွတစ္ပါး ရဟန္းသည္ ခပ္သိမ္းေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ႐ူပ
သညာတို႔ကို လြန္ေျမာက္ျခင္းေၾကာင့္ ပဋိဃ သညာတို႔၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းေၾကာင့္ အထူး
ထူးေသာ သညာတို႔ကို ႏွလုံးမသြင္း မူ၍ “ေကာင္းကင္သည္ အဆုံးမရွိ” ဟု ပြားမ်ားလ်က္
အာကာသာနၪၥာယတနစ်ာန္သို႔ ေရာက္၍ ေန၏။
    ထိုရဟန္းသည္ ထိုသမာပတ္၌ ပါဝင္ေသာ ေဝဒနာ, သညာ, သခၤါရ, ဝိညာဏ္,
တရားတို႔ကို။ပ။ ထိုျဗဟၼာ့ျပည္မွ ျပန္လည္ျခင္း သေဘာ မရွိေတာ့ေခ်။ အာနႏၵာ ေအာက္တန္း၌
ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို ပယ္စြန္႔ရန္ ဤသည္ကား လမ္းေၾကာင္းတည္း၊
ဤသည္ကား အက်င့္တည္း။
    အာနႏၵာ ထိုမွတစ္ပါး ရဟန္းသည္ အလုံးစုံအားျဖင့္ အာကာသနၪၥာယတနစ်ာန္ကို
လြန္ေျမာက္၍ “ပဌမာ ႐ုပၸဝိညာဏ္သည္ အဆုံးမရွိ” ဟု စီးျဖန္းလ်က္ ဝိညာဏၪၥာယတနစ်ာန္သို႔
ေရာက္၍ ေန၏။ ထိုရဟန္းသည္ ထိုသမာပတ္၌ ပါဝင္ေသာ ေဝဒနာ, သညာ, သခၤါရ, ဝိညာဏ္,
တရားတို႔ကို။ပ။ ထိုျဗဟၼာ့ျပည္မွ ျပန္လည္ျခင္း သေဘာ မရွိေတာ့ေခ်။ အာနႏၵာ ေအာက္တန္း၌
ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို ပယ္စြန္႔ရန္ဤသည္ကား လမ္းေၾကာင္းတည္း၊
ဤသည္ကား အက်င့္တည္း။
    အာနႏၵာ ထိုမွတစ္ပါး ရဟန္းသည္ ခပ္သိမ္းေသာ အျခင္းအရာ အားျဖင့္ ဝိညာဏၪၥာယတနစ်ာန္
ကို လြန္ေျမာက္၍ “တစ္စုံ တစ္ခု စုိးစည္းမွ် မရွိ” ဟု ပြားမ်ားလ်က္ အာကိၪၥညာယနစ်ာန္သို႔
ေရာက္၍ ေန၏။ ထိုရဟန္းသည္ ထိုသမာပတ္၌ ပါဝင္ေသာ ေဝဒနာ, သညာ, သခၤါရ, ဝိညာဏ္,
တရားတို႔ကို။ပ။ ထိုျဗဟၼာ့ျပည္မွ ျပန္လည္ျခင္း သေဘာ မရွိေတာ့ေခ်။ အာနႏၵာ ေအာက္တန္း၌
ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို ပယ္စြန္႔ရန္ ဤသည္ကား လမ္းေၾကာင္းတည္း၊
ဤသည္ကား အက်င့္တည္း ဟု(မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
    အသွ်င္ဘုရား ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို
ပယ္စြန္႔ရန္ ဤသည္ပင္ လမ္းေၾကာင္း, ဤသည္ပင္ အက်င့္ျဖစ္ပါမူ ဤသာသနာေတာ္၌
အဘယ့္ေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ေသာ ရဟန္းတို႔သည္ ေစေတာ ဝိမုတၱ ျဖစ္ကုန္၍ အခ်ဳိ႕ေသာ
ရဟန္းတို႔သည္ ပညာ ဝိမုတၱိ ျဖစ္ပါကုန္ သနည္း ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ အာနႏၵာ ဤအရာ၌
ဣေႁႏၵ ထူးျခားသည္၏ အျဖစ္ကို စြဲ၍ ဤသို႔ ျဖစ္၏ ဟူ၍ ငါေဟာ၏ ဟု ျမတ္စြာဘုရားသည္
ဤစကားကို မိန္႔ေတာ္မူ၏။ အသွ်င္ အာနႏၵာသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို ႏွစ္ၿခဳိက္
ဝမ္းေျမာက္ေလ၏။

No comments:

Post a Comment