သူႂကြယ္ ထိုသို႔ ျဖစ္လွ်င္ နာေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလုံးသြင္းေလာ့၊ ေဟာျပေပအံ့ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။ “အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီ”ဟု
ေပါတလိယသူႂကြယ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ျပန္ၾကား ေလွ်ာက္ထား၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤတရားကို ေဟာၾကားေတာ္ မူ၏။ ကာမဂုဏ္တို႔၏
အျပစ္ကို ဆိုရာစကား -
၄၂။ သူႂကြယ္ ဥပမာေသာ္ကား မြတ္သိပ္ ဆာေလာင္သျဖင့္ အားနည္း၍ ေနေသာ ေခြးသည္ ႏြားတို႔ကို သတ္ျဖတ္ရာ စဥ္းတီတုံး
အနီး၌ ေရွး႐ႈတည္ေနသည္ ျဖစ္ရာ၏။ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ႏြားသတ္သမားသည္ လည္းေကာင္း၊ ႏြားသတ္သမား၏ တပည့္သည္ လည္းေကာင္း
ေကာင္းစြာ ျခစ္ယူျခင္းျဖင့္ ျခစ္ယူ ထားၿပီးေသာ အသားမရွိေသာ ေသြးသာ လိမ္းက်ံေနေသာ အ႐ုိးကို ထိုေခြး၏ အနီးသို႔ပင္ ပစ္ေပးရာ၏။
သူႂကြယ္ ထိုစကားကို သင္ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း- ထိုေခြးသည္ ေကာင္းစြာ ျခစ္ယူျခင္းျဖင့္ ျခစ္ယူ ထားၿပီးေသာ အသားမရွိ
ေသြးသာ လိမ္းက်ံေနေသာ ဤအ႐ုိးကို လ်က္ေသာ္ မြတ္သိပ္ ဆာေလာင္ သျဖင့္ အားနည္းျခင္းကို ပယ္ေဖ်ာက္ ႏိုင္ပါမည္ေလာ ဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ဘုရား မပယ္ေဖ်ာက္ ႏိုင္ပါ၊ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ အသွ်င္ဘုရား ဤအ႐ိုးသည္ ေကာင္းစြာ ျခစ္ယူျခင္းျဖင့္ ျခစ္ယူ ထား၍ အသားမရွိ,
ေသြးသာ လိမ္းက်ံ ေနေသာေၾကာင့္တည္း။ အမွန္အားျဖင့္ ထိုေခြးသည္ ပင္ပန္း႐ုံ ႏြမ္းနယ္႐ုံ မွ်သာ ျဖစ္ရာပါ၏ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
သူႂကြယ္ ဤအတူ သာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားသည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၏- “ကာမဂုဏ္တို႔သည္ အ႐ိုးႏွင့္ တူကုန္၏၊ မ်ားစြာ
ဆင္းရဲျခင္း ရွိကုန္၏၊ မ်ားစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိကုန္၏၊ ဤကာမဂုဏ္တို႔၌ အျပစ္သည္ မ်ားျပား လွ၏” ဟု ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာၾကားေတာ္ မူ၏။
ဤသို႔ ထိုကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔ကို ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း ေကာင္းေသာ ပညာျဖင့္ ျမင္၍ အထူးထူးေသာ သေဘာရွိေသာ အထူးထူးေသာ
သေဘာကို မွီေသာ ဥေပကၡာမ်ဳိးကို ေရွာင္ၾကဥ္၍ တစ္ခုတည္းေသာ သေဘာရွိေသာ တစ္ခုတည္းေသာ သေဘာကို မွီေသာ အခါ ခပ္သိမ္း
ေလာကသားမ်ား တပ္မက္စရာ (ကာမဂုဏ္ငါးပါး) တို႔ကို စြဲလမ္းျခင္း “ဆႏၵရာဂ” အႂကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္ရာျဖစ္ေသာ ဥေပကၡာမ်ဳိး ကိုသာလွ်င္ ပြားမ်ား၏။
၄၃။ သူႂကြယ္ ဥပမာအားျဖင့္ လင္းတသည္ လည္းေကာင္း၊ ဘုံမတီးငွက္သည္ လည္းေကာင္း၊ စြန္ရဲသည္ လည္းေကာင္း သားတစ္ကို
ခ်ီ၍ ပ်ံသြားရာ၏၊ ထိုသားတစ္ကို ခ်ီ၍ ပ်ံေသာ ငွက္သို႔ လင္းတ တို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ဘုံမတီးငွက္တို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ စြန္ရဲတို႔သည္
လည္းေကာင္း အစဥ္တစိုက္ လိုက္ကုန္ လိုက္ကုန္၍ ထိုးဆိတ္ၾက ကုန္ရာ၏၊ သားတစ္ကို လႊတ္ခ် ေစကုန္ရာ၏၊ သူႂကြယ္ ထိုစကား ကို သင္
အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း။ အကယ္၍ လင္းတသည္ လည္းေကာင္း၊ ဘုံမတီးငွက္သည္ လည္းေကာင္း၊ စြန္ရဲသည္ လည္းေကာင္း ထိုအစာ
သားတစ္ကို လ်င္စြာသာလွ်င္ မစြန္႔လႊတ္ ျငားအံ့၊ ထိုသားတစ္ခ်ီ ယူေသာ ငွက္သည္ ထိုငွက္အေပါင္းတို႔က လုယူ ထိုးဆိတ္ၾကျခင္းတည္း ဟူေသာ
အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေသျခင္းသို႔ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေသေလာက္ေသာ ဆင္းရဲသို႔ ေသာ္လည္းေကာင္း ေရာက္ရာသည္ မဟုတ္ေလာ ဟု
(ေမးေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား မွန္ပါ၏ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
သူ ႂကြယ္ ဤအတူ သာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားသည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၏ “ကာမဂုဏ္တို႔သည္ သားတစ္ႏွင့္ တူကုန္၏၊
မ်ားစြာ ဆင္းရဲျခင္း ရွိကုန္၏၊ မ်ားစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိကုန္၏၊ ဤကာမဂုဏ္ စည္းစိမ္တို႔၌ အျပစ္သည္ မ်ားျပား လွ၏” ဟု ျမတ္စြာဘုရားသည္
ေဟာၾကားေတာ္ မူ၏၊ ဤသို႔ ထိုကာမဂုဏ္တို႔ကို ဟုတ္မွန္သည့္ အတိုင္း ေကာင္းေသာ ပညာျဖင့္ ျမင္၍ အထူးထူးေသာ သေဘာရွိေသာ
အထူးထူးေသာ သေဘာကို မွီေသာ ဥေပကၡာမ်ဳိးကို ေရွာင္ၾကဥ္၍ တစ္ခုတည္းေသာ သေဘာရွိေသာ တစ္ခုတည္းေသာ သေဘာကို မွီေသာ
အခါခပ္သိမ္း ေလာကသားမ်ား တပ္မက္စရာ (ကာမဂုဏ္ငါးပါး) တို႔ကို စြဲလမ္းျခင္း “ဆႏၵရာဂ” အႂကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္ရာ ျဖစ္ေသာ (စတုတၳစ်ာန္)
ဥေပကၡာမ်ဳိးကို သာလွ်င္ ပြားမ်ား၏။
၄၄။ သူႂကြယ္ ဥပမာေသာ္ တစ္နည္းေသာ္ကား ေယာက်္ားသည္ ေတာက္ေလာင္ ေနေသာ ျမက္မီး႐ွဴးကို ကိုင္ယူ၍ ေလညာသို႔
သြားေလရာ၏။ သူႂကြယ္ ထိုစကားကို သင္ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္ သနည္း။ အကယ္၍ ထိုေယာက်ာ္းသည္ ေတာက္ေလာင္ ေနေသာ
ထိုျမက္မီး႐ွဴးကို လ်င္ျမန္စြာ သာလွ်င္ မစြန္႔လႊတ္ ျငားအံ၊ ထိုေတာက္ေလာင္ ေနေသာ ျမက္မီး႐ွဴးသည္ ထိုေယာက်ာ္း၏ လက္ကို ေသာ္လည္း
ေလာင္ရာ၏၊ လက္႐ုံးကို ေသာ္လည္း ေလာင္ရာ၏ အဂၤါႀကီးငယ္ တစ္ခုခုကို ေသာ္လည္း ေလာင္ရာ၏၊ ထိုေယာက်္ားသည္ ထိုျမက္မီး႐ွဴး
ေလာင္ၿမဳိက္ျခင္းတည္း ဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေသျခင္းသို႔ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေသေလာက္ေသာ ဆင္းရဲသုိ႔ေသာ္ လည္းေကာင္း
ေရာက္ရာသည္ မဟုတ္ေလာ ဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ ဘုရား မွန္ပါ၏ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ သူႂကြယ္ ဤအတူ သာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္သားသည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၏- “ကာမဂုစ္တို႔သည္ ျမက္မီး႐ွဴးႏွင့္ တူကုန္၏၊ မ်ားစြာ ဆင္းရဲျခင္း ရွိကုန္၏၊ မ်ားစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိကုန္၏၊
ဤကာမဂုဏ္တို႔၏ အျပစ္သည္ မ်ားျပား လွ၏” ဟု ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာၾကားေတာ္ မူ၏၊ ဤသို႔ ဟုတ္မွန္သည့္ အတိုင္း ေကာင္းေသာ
ပညာျဖင့္ ျမင္၍ ။ပ၊ (စတုတၳစ်ာန္) ဥေပကၡာမ်ဳိးကို သာလွ်င္ ပြားမ်ား၏။
၄၅။ သူႂကြယ္ ဥပမာ တစ္နည္းေသာ္ကား ကင္းေသာ မီးေတာက္ မီးခိုး ရွိကုန္ေသာ ေယာက်္ား၏ အရပ္တသူ (လက္ခုပ္တစ္ေဖာင္)
အတိုင္းအရွည္ ရွိကုန္ေသာ မီးက်ီးခဲတို႔ျဖင့္ ျပည့္ေသာ မီးက်ီးတြင္းသည္ ရွိေလရာ၏။ ထိုအခါ အသက္ရွည္လို မေသလိုေသာ ခ်မ္းသာျခင္းကို
အလိုရွိေသာ ဆင္းရဲမႈကို စက္ဆုပ္ေသာ ေယာက်္ား တစ္ေယာက္သည္ ေရာက္လာ ရာ၏။ ထိုေယာက်္ားကို အားရွိကုန္ေသာ ေယာက်္ား
ႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ လက္႐ုံးတို႔ကို အသီးအသီး ကိုင္လ်က္ မီးက်ီးတြင္းသို႔ ဆြဲငင္ ကုန္ရာ၏။
သူႂကြယ္ ထိုစကားကို သင္ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္ သနည္း။ အမွန္အားျဖင့္ ထိုေယာက်္ားသည္ ထိုသုိ႔ ဤသို႔ ကိုယ္ကို ႐ုန္းကန္ရာသည္
မဟုတ္ေလာ ဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား မွန္ပါ၏၊ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း၊ အသွ်င္ဘုရား ထိုေယာက်္ားသည္ “ငါသည္ မီးက်ီးတြင္းသို႔
က်အံ့၊ ထိုသို႔ က်ေရာက္ျခင္းေၾကာင့္ ေသျခင္းသို႔ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေသေလာက္ေသာ ဆင္းရဲျခင္းသို႔ ေသာ္လည္းေကာင္း ေရာက္ေလရာ၏”
ဟု သိေသာေၾကာင့္ ပါတည္းဟု (ေလွ်ာက္၏)။
သူႂကြယ္ ဤအတူ သာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားသည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၏ - “ဤကာမဂုဏ္ တရားတို႔သည္ မီးက်ီးတြင္းႏွင့္
တူကုန္၏၊ မ်ားစြာ ဆင္းရဲျခင္း ရွိကုန္၏၊ မ်ားစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိကုန္၏၊ ဤကာမဂုဏ္တရား ငါးပါးတို႔၌ အျပစ္သည္ မ်ားျပား လွ၏” ဟု
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာၾကားေတာ္မူ၏၊ ဤသို႔ ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း ေကာင္းေသာ ပညာျဖင့္ ျမင္၍။ပ။ (စတုတၳစ်ာန္) ဥေပကၡာမ်ဳိးကို
သာလွ်င္ ပြားမ်ားရာ၏။
၄၆။ သူႂကြယ္ ဥပမာ တစ္နည္းေသာ္ကား ေယာက်္ားသည္ ေမြ႔ေလ်ာ္ ဖြယ္ေသာ အရံ၊ ေမြ႔ေလ်ာ္ဖြယ္ေသာ ေတာအုပ္၊
ေမြ႔ေလ်ာ္ဖြယ္ေသာ ေျမအျပင္၊ ေမြ႔ေလ်ာ္ ဖြယ္ေသာ ေရကန္ကို အိပ္မက္ ျမင္မက္ရာ၏၊ ထိုေယာက်္ားသည္ ႏိုးသည္ ရွိေသာ္ တစ္စုံတစ္ခုကိုမွ်
မျမင္မေတြ႔ရာ သကဲ့သို႔၊ သူႂကြယ္ ဤအတူ သာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားသည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၏ - “ကာမဂုဏ္ တရားတို႔သည္
အိပ္မက္ႏွင့္ တူကုန္၏၊ မ်ားစြာ ဆင္းရဲျခင္း ရွိကုန္၏၊ မ်ားစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိကုန္၏၊ ဤကာမဂုဏ္တရားတို႔၌ အျပစ္သည္ မ်ားျပား လွ၏” ဟု
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာၾကားေတာ္ မူ၏။ပ။ (စတုတၳစ်ာန္) ဥေပကၡာမ်ဳိးကို သာလွ်င္ ပြားမ်ားရာ၏။
၄၇။ သူႂကြယ္ ဥပမာ တစ္နည္းေသာ္ကား ေယာက်္ားသည္ ငွါးရမ္းထားေသာ ဥစၥာ ျဖစ္ေသာ ယာဥ္, ေယာက်္ားတို႔အား ထိုက္တန္ေသာ
ျမတ္ေသာ ပတၱျမား နားေဍာင္းကို ငွါးရမ္း၍ ထိုငွါးရမ္းထားေသာ ဥစၥာတို႔ျဖင့္ ဝတ္ဆင္ ဗန္းျပလ်က္ ေစ်းတြင္းသို႔ သြားရာ၏၊ ထုိေယာက်္ားကို
လူအေပါင္းသည္ ျမင္၍- “အခ်င္းတို႔ ဤေယာက်္ားသည္ ဥစၥာ ရွိေပစြတကား၊ ဥစၥာ ရွိသူတို႔သည္ ဥစၥာတို႔ကို ဤသို႔ပင္ ခံစားၾက ကုန္၏” ဟု
ေျပာဆိုရာ၏၊ ထိုေယာက်္ားကို ဥစၥာရွင္တို႔သည္ ေတြ႔ေလရာရာ အရပ္၌ သာလွ်င္ မိမိပိုင္ ဥစၥာတို႔ကို ယူကုန္ ရာ၏။ သူႂကြယ္ ထိုစကားကို သင္
အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္ သနည္း။ ထိုေယာက်္ားအား တစ္မ်ဳိးတစ္ဖုံ ျဖစ္ႏိုင္ ပါမည္ေလာ ဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား ျဖစ္ႏိုင္ပါ၏။
အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ အသွ်င္ဘုရား ဥစၥာရွင္တို႔သည္ မိမိပုိင္ ဥစၥာတို႔ကို ယူကုန္ေသာေၾကာင့္ ပါတည္း ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ သူႂကြယ္ ဤအတူ
သာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားသည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၏- “ကာမဂုဏ္ တရားတို႔သည္ ေခတၱ ခဏမွ် ငွါးရမ္းထားေသာ စည္းစိမ္ ဥစၥာႏွင့္
တူကုန္၏၊ မ်ားစြာ ဆင္းရဲျခင္း ရွိကုန္၏၊ မ်ားစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိကုန္၏၊ ဤကာမဂုဏ္ တရားတို႔၌ အျပစ္သည္ မ်ားျပားလွ၏” ဟု ျမတ္စြာဘုရားသည္
ေဟာၾကားေတာ္ မူ၏။ပ။ (စတုတၳစ်ာန္) ဥေပကၡာမ်ဳိးကို သာလွ်င္ ပြားမ်ားရာ၏။
၄၈။ သူႂကြယ္ ဥပမာ တစ္နည္းေသာ္ကား ရြာ၏ေသာ္ လည္းေကာင္း နိဂုံး၏ ေသာ္လည္းေကာင္း မနီးမေဝး၌ ထူထပ္ေသာ ေတာအုပ္သည္
ရွိရာ၏၊ ထိုေတာအုပ္ သစ္ပင္ တစ္ပင္သည္ ခ်ဳိၿမိန္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အသီးသည္ ရွိရာ၏၊ မ်ားျပားေသာ အသီးလည္း ရွိရာ၏၊ ေျမ၌ ေႂကြက်ေသာ
တစ္စုံတစ္ခုေသာ အသီးမွ်လည္း မရွိရာ။ ထိုအခါ အသီးကို အလိုရွိသည္ ျဖစ္၍ အသီးရွာေသာ ေယာက်္ားသည္ အသီးရွာ လွည့္လည္လာ ရာ၏၊
ထိုေယာက်္ားသည္ ထိုေတာအုပ္သို႔ သက္ဝင္၍ ခ်ဳိၿမိန္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အသီးမ်ားေသာ အသီးရွိေသာ ထုိသစ္ပင္ကို ျမင္ေလရာ၏။
ထုိေယာက်္ားအား ဤသို႔ေသာ အၾကံအစည္သည္ ျဖစ္ရာ၏- “ဤသစ္ပင္သည္ ခ်ဳိၿမိန္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အသီးလည္း ရွိ၏၊ မ်ားေသာ
အသီးလည္း ရွိ၏၊ ေျမ၌ ေကၽြက်ေသာ တစ္စုံတစ္ခုေသာ အသီးမွ်လည္း မရွိ၊ ငါသည္ သစ္ပင္သို႔ တက္ရန္ နည္းလည္၏၊ ဤသစ္ပင္သို႔ တက္၍
အလိုရွိတိုင္း စား၍ ခါးပိုက္ကိုလည္း ျပည့္ေစရမူ ေကာင္းေလစြ” ဟု (အၾကံအစည္ ျဖစ္ရာ၏)။ ထိုသူသည္ ထိုသစ္ပင္သို႔ တက္၍ အလိုရွိတိုင္းလည္း
စားရာ၏၊ ခါးပိုက္ကိုလည္း ျပည့္ေစရာ၏။
ထို႔ေနာက္ အသီးကို အလိုရွိသည္ ျဖစ္၍ အသီးကို ရွာေသာ ဒုတိယ ေယာက်္ားသည္ ထက္လွစြာေသာ ဓားမကို ယူ၍ အသီးရွာ လွည့္လည္
လာရာ၏၊ ထုိဒုတိယ ေယာက်္ားသည္ ထိုေတာအုပ္သို႔ သက္ဝင္၍ ခ်ဳိၿမိန္ေသာ အသီး, မ်ားေသာ အသီးရွိေသာ ထိုသစ္ပင္ကို ျမင္ေလရာ၏။
ထုိေယာက်္ားအား ဤသို႔ေသာ အၾကံအစည္ ျဖစ္၏ “ဤသစ္ပင္သည္ ခ်ဳိၿမိန္ေသာ အသီးလည္း ရွိ၏၊ မ်ားေသာ အသီးလည္း ရွိ၏၊ ေျမ၌ ေကၽြက်ေသာ
တစ္စုံ တစ္ခုေသာ အသီးမွ်လည္း မရွိ၊ ငါသည္ သစ္ပင္သို႔ တက္ရန္ နားမလည္၊ ငါသည္ ဤသစ္ပင္ကို အရင္းမွ ျဖတ္ၿပီးလွ်င္ အလိုရွိတိုင္း စား၍
ခါးပိုက္ကိုလည္း ျပည့္ေစရမူ ေကာင္းေလစြ” ဟု (အၾကံအစည္ ျဖစ္၏)။ ထိုသူသည္ ထိုသစ္ပင္ကို အရင္းက သာလွ်င္ ျဖတ္ေလရာ၏။
သူႂကြယ္ ထုိစကားကို သင္ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း။ ေရွးဦးစြာ သစ္ပင္ တက္ေသာ ဤမည္ေသာ ေယာက်္ားသည္ အကယ္၍
လ်င္ျမန္စြာ မဆင္းသက္ ျငားအံ့၊ ထိုသစ္ပင္ လဲသည္ ရွိေသာ္ ေယာက်္ား၏ လက္သည္ မူလည္း က်ဳိးရာ၏၊ ေျခေထာက္သည္ မူလည္း က်ဳိးရာ၏၊
အဂၤါႀကီးငယ္ တစ္ခုခုသည္လည္း က်ဳိးပဲ့ ပ်က္စီးရာ၏။ ထိုေရွးဦးစြာ သစ္ပင္ တက္ႏွင့္ေသာ ေယာက်္ားသည္ သစ္ပင္ လဲျခင္းေၾကာင့္ ေသဆုံးျခင္း
သို႔ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေသေလာက္ေသာ ဆင္းရဲသို႔ ေသာ္လည္းေကာင္း ေရာက္ရာသည္ မဟုတ္ေလာ ဟု (ေမးေတာ္ မူ၏)။ အသွ်င္ဘုရား
မွန္ပါ၏ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
သူႂကြယ္ ဤအတူ သာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားသည္ ဤသို႔ ဆင္ျခင္၏- “ကာမဂုဏ္ တို႔သည္ ခ်ဳိၿမိန္ ေကာင္းျမတ္ေသာ
အသီး ရွိေသာ သစ္ပင္ႏွင့္ တူကုန္၏၊ မ်ားစြာ ဆင္းရဲျခင္း ရွိကုန္၏၊ မ်ားစြာ ပင္ပန္းျခင္း ရွိကုန္၏၊ ဤကာမဂုဏ္တို႔၌ အျပစ္သည္ မ်ားျပားလွ၏”
ဟု ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဟာၾကားေတာ္ မူ၏။
ဤသို႔ ထိုကာမဂုဏ္တို႔ကို ဟုတ္မွန္သည့္အတိုင္း ေကာင္းေသာ ပညာျဖင့္ ျမင္၍ အထူး ထူးေသာ သေဘာရွိေသာ အထူး ထူးေသာ
သေဘာကို မွီေသာ ဥေပကၡာမ်ဳိးကို ေရွာင္ၾကဥ္၍ တစ္ခုတည္းေသာ သေဘာရွိေသာ တစ္ခုတည္းေသာ သေဘာကို မွီေသာ အခါခပ္သိမ္း
ေလာကသားမ်ား တပ္မက္စရာ (ကာမဂုဏ္ငါးပါး) တို႔ကို စြဲလမ္းျခင္း “ဆႏၵရာဂ” အႂကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ ျဖစ္ေသာ (စတုတၳစ်ာန္) ဥေပကၡာမ်ဳိးကို
သာလွ်င္ ပြားမ်ား၏။
၄၉။ သူႂကြယ္ ထိုျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားသည္ အတူမဲ့ေသာ ဥေပကၡာေၾကာင့္ ျဖစ္သည့္ ဤသတိ၏ စင္ၾကယ္ျခင္း (စတုတၳစ်ာန္သမာဓိ)
ကိုသာလွ်င္ အစြဲျပဳ၍ မ်ားျပားေသာ ေရွး၌ ေနခဲ့ဖူး ေသာဘဝ (ခႏၶအစဥ္)ကို ေအာက္ေမ့ ႏိုင္၏၊ ဤေရွး၌ ေနခဲ့ဖူးေသာ ဘဝဟူသည္ အဘယ္နည္း။
တစ္ဘဝကို လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ဘဝတို႔ကို လည္းေကာင္း။ပ။ ဤသို႔ အျခင္းအရာ ႏွင့္တကြ ညႊန္ျပဖြယ္ အမည္အႏြယ္ ႏွင့္တကြ ေရွး၌ ေနခဲ့ဖူးေသာ
ဘဝ (ခႏၶာအစဥ္) ကို ေအာက္ေမ့ႏိုင္၏။
သူႂကြယ္ ထုိျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားသည္ အတုမဲ့ေသာ ဥေပကၡာေၾကာင့္ ျဖစ္သည့္ ဤသတိ၏ စင္ၾကယ္ျခင္း (စတုတၳစ်ာန္ သမာဓိ)
ကိုသာလွ်င္ အစြဲျပဳ၍ အထူသျဖင့္ စင္ၾကယ္ေသာ လူတို႔၏ မ်က္စိထက္ သာလြန္ေသာ နတ္မ်က္စိႏွင့္ တူေသာ “ဒိဗၺစကၡဳ” ဉာဏ္ျဖင့္ စုေတဆဲ သတၱဝါ၊
ပဋိသေႏၶေနဆဲ သတၱဝါ၊ ယုတ္ေသာ သတၱဝါ၊ ျမတ္ေသာ သတၱဝါ၊ အဆင္းလွေသာ သတၱဝါ၊ အဆင္းမလွေသာ သတၱဝါ၊ ေကာင္းေသာ လားရာ ရွိေသာ
သတၱဝါ၊ မေကာင္းေသာ လားရာရွိေသာ သတၱဝါ တို႔ကို ျမင္၏။ပ။ မိမိတို႔ ကံအားေလ်ာ္စြာ ကပ္ေရာက္ ၾကရကုန္ေသာ သတၱဝါတို႔ကို သိ၏။
သႂကြယ္ ထိုျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သားသည္ အတုမဲ့ေသာ ဥေပကၡာေၾကာင့္ ျဖစ္သည့္ ဤသတိ၏ စင္ၾကယ္ျခင္း (စတုတၳစ်ာန္သမာဓိ)
ကိုသာလွ်င္ အစြဲျပဳ၍ အာသေဝါ တရားတို႔၏ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေဝါ တရား မရွိေသာ လြတ္ေျမာက္ေသာ (အရဟတၱဖိုလ္) စိတ္ႏွင့္ လြတ္ေျမာက္ေသာ
(အရဟတၱဖိုလ္) ပညာကို ယခုဘဝ၌ပင္ ကိုယ္တိုင္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ ျပဳလ်က္ ျပည့္စုံေစ၍ ေန၏။ သူႂကြယ္ ဤဆို အပ္ၿပီးေသာ
အတိုင္းအရွည္ျဖင့္ သာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံးအမ၌ အခါခပ္သိမ္း လုံဝ အသုံးအႏႈန္း ျပတ္ျခင္းသည္ ျဖစ္ေပ၏။
၅၀။ သူႂကြယ္ ထိုစကားကို သင္ အဘယ္သို႔ မွတ္ထင္သနည္း။ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံးအမ၌ အခါခပ္သိမ္း လုံးဝ အသုံးအႏႈန္း ျပတ္မႈ ျဖစ္ပုံ
နည္းလမ္းအားျဖင့္ အသုံးအႏႈန္း ျပတ္ပုံကို သင္သည္ မိမိသႏၲာန္၌ ေတြ႔ျမင္ပါ၏ေလာ ဟု (ေမးေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ ဘယ္လိုအစား ျဖစ္ပါသနည္း၊ ျမတ္စြာဘုရား အဆုံးအမေတာ္၌ အခါခပ္သိမ္း လုံးဝ အသုံးအႏႈန္း ျပတ္မႈသည္
ဘယ္လိုအစား ျဖစ္ပါမည္နည္း။ အသွ်င္ဘုရား တပည့္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အဆုံးအမေတာ္၌ အခါခပ္သိမ္း လုံးဝ အသုံးအႏႈန္း ျပတ္ျခင္းမွ
ေဝးကြာ လွပါ၏။
အသွ်င္ဘုရား တပည့္ေတာ္တို႔သည္ ေရွးအခါက အယူတစ္မ်ဳိး ရွိကုန္ေသာ ပရိဗိုဇ္တို႔ကို မသိသူမ်ား ျဖစ္ကုန္လ်က္ သိသူမ်ား ဟု ေအာက္ေမ့
ခဲ့ၾကပါကုန္၏၊ မသိသူမ်ား ျဖစ္ပါလ်က္ သိသူမ်ားအား ေကၽြးေမြး ထိုက္ေသာ ေဘာဇဥ္ကို ေကၽြးေမြးခဲ့ မိၾကပါ ကုန္၏။ မသိသူမ်ား ျဖစ္ပါလ်က္ သိသူမ်ားအရာ
၌ ထားခဲ့မိၾကပါ ကုန္၏။
အသွ်င္ဘုရား တပည့္ေတာ္တို႔သည္ ရဟန္းတို႔ကိုကား သိသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါကုန္လ်က္ မသိ သူမ်ား ဟု ေအာက္ေမ့ၾကပါကုန္၏၊ သိသူမ်ား
ျဖစ္ပါလ်က္ မသိသူမ်ားအား ေကၽြးေမြး ထိုက္ေသာ ေဘာဇဥ္ကို ေကၽြးေမြးခဲ့ မိၾကပါ ကုန္၏။ သိသူမ်ား ျဖစ္ပါကုန္လ်က္ မသိသူမ်ား၏ အရာ၌ ထားခဲ့
မိၾကပါ ကုန္၏။
အသွ်င္ဘုရား ယခုအခါ၌ တပည့္ေတာ္တို႔သည္ အယူတစ္မ်ဳိး ရွိကုန္ေသာ ပရိဗိုဇ္တို႔ကို မသိ သူမ်ားသာ ျဖစ္ကုန္ ၍ မသိသူမ်ား ဟု သိရပါကုန္ေတာ့အံ့၊
မသိသူမ်ားသာ ျဖစ္ကုန္၍ မသိသူမ်ားအား ေကၽြးေမြး ထိုက္ေသာ ေဘာဇဥ္ကို ေကၽြးေမြးၾကပါ ကုန္ေတာ့အံ့၊ မသိသူမ်ားသာ ျဖစ္ကုန္၍ မသိသူမ်ား၏ အရာ၌
သာလွ်င္ ထားပါ ကုန္ေတာ့အံ့။
အသွ်င္ဘုရား တပည့္ေတာ္တို႔သည္ ရဟန္းတို႔ကို သိသူမ်ားသာ ျဖစ္ကုန္၍ သိသူမ်ား ဟု သိၾကရ ကုန္ေတာ့အံ့၊ သိသူမ်ားသာ ျဖစ္ကုန္၍ သိသူမ်ားအား
ေကၽြးေမြး ထိုက္ေသာ ေဘာဇဥ္ကို ေကၽြးေမြးၾကပါ ကုန္ေတာ့အံ့၊ သိသူမ်ားသာ ျဖစ္ကုန္၍ သိသူမ်ား၏ အရာ၌ ထားၾကပါ ကုန္ေတာ့အံ့။
အသွ်င္ဘုရား ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကၽြႏ္ုပ္ကို ရဟန္းတို႔၌ ရဟန္းဟု ခ်စ္ျခင္းကို လည္းေကာင္း၊ ရဟန္းတို႔၌ ရဟန္းဟု ၾကည္ညဳိျခင္းကို လည္းေကာင္း၊
ရဟန္းတို႔၌ ရဟန္း ဟု ႐ိုေသျခင္းကို လည္းေကာင္း သိေစေတာ္ မူပါေပ၏။
အသွ်င္ဘုရား (တရားေတာ္သည္) အလြန္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား (တရားေတာ္သည္) အလြန္ ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါ၏၊ အသွ်င္ဘုရား
ဥပမာေသာ္ကား ေမွာက္ထားေသာ ဝတၳဳကို လွန္ဘိ သကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ ဖုံးလႊမ္းထားေသာ ဝတၳဳကို ဖြင့္လွစ္ဘိ သကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း၊ မ်က္စိလည္ေသာ
သူအား လမ္းမွန္ကို ေျပာၾကားဘိ သကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း “မ်က္စိ ရွိေသာ သူတို႔သည္ အဆင္း တို႔ကို ျမင္ၾကလိမ့္မည္” ဟု အမိုက္ေမွာင္၌ ဆိမီး တန္ေဆာင္ကို
ေဆာင္ျပဘိ သကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း အသွ်င္ဘုရား ဤအတူ သာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ တရားေတာ္ကို ျပေတာ္မူ၏၊ အရွင္ဘုရား
အကၽြႏု္ပ္သည္ အသွ်င္ဘုရားကို ကိုးကြယ္ရာ ဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ တရားေတာ္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ရာ ဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ သံဃာေတာ္ကိုလည္း ကိုးကြယ္ရာ
ဟူ၍ ဆည္းကပ္ပါ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အကၽြႏ္ုပ္ကို ယေန႔မွ စ၍ အသက္ထက္ဆုံး (ရတနာသုံးပါးကို) ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ေသာ ဥပါသကာဟူ၍
မွတ္ေတာ္မူပါ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
ေပါတလိယသုတ္ ၿပီး၏။
No comments:
Post a Comment