Friday, March 8, 2013

မဟာမာလုက်သုတ္ 2

ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူေသာ္ အသွ်င္အာနႏၵာသည္ “ျမတ္စြာဘုရား ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္
သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္ မူဖို႔ရန္ အခါပါတည္း၊ ေကာင္းေသာ စကားကို
ဆိုေတာ္မူတတ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို
ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္ မူဖို႔ရန္ အခါပါတည္း၊ ျမတ္စြာဘုရား အထံမွ ၾကားနာၾကရ၍ ရဟန္းေတာ္တို႔သည္
မွတ္သားၾကရပါကုန္ လတၱံ႔” ဟု ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ထား၏။
    အာနႏၵာ ထိုသို႔ ျဖစ္မူ နာေလာ့၊ ေကာင္းစြာ ႏွလုံးသြင္းေလာ့၊ ေဟာၾကားအံ့ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
အသွ်င္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီ ဟု အသွ်င္ အာနႏၵာသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ျပန္၍ ေလွ်ာက္ၾကား၏။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူ၏ -
    ၁၃၀။ အာနႏၵာ အရိယာပုဂၢဳိလ္တို႔ကို ပညာ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ေသာ, အရိယာ ပုဂၢဳိလ္တို႔၏ တရား၌
မလိမၼာေသာ, အရိယာပုဂၢဳိလ္တို႔၏ တရား၌ မဆုံးမအပ္ ေသးေသာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကို မဖူးျမင္ေသာ,
သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ တရား၌ မလိမၼာေသာ, သူေတာ္ေကာင္းတို႔၏ တရား၌ မဆုံးမ အပ္ေသးေသာ,
အၾကား အျမင္ မရွိေသာ ပုထုဇဥ္ ပုဂၢဳိလ္သည္ မိမိကိုယ္ေကာင္၌ ငါဟု စြဲယူမႈ ေျမႇးယွက္ေနေသာ
မိမိကုိယ္ေကာင္၌ ငါဟု စြဲယူမႈ ျဖစ္၍ ေနေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနထိုင္၏၊ ျဖစ္ေပၚလာေသာ သကၠာယဒိ႒ိ
“မိမိကုိယ္ေကာင္၌ ငါဟု စြဲယူမႈ” ၏ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ မသိ။ ထိုပုဂၢဳိလ္၏
အားစြမ္း ရွိေသာ မပယ္ဖ်က္ ရေသးေသာ ထိုမိမိ ကိုယ္ေကာင္၌ ငါဟု စြဲယူမႈသည္ ေအာက္တန္း၌
ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ မည္၏။
    ယုံမွားမႈ ေျမႇးယွက္ေနေသာ ယုံမွားမႈျဖစ္၍ ေနေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနထိုင္၏၊ ျဖစ္ေပၚလာေသာ
ဝိစိကိစၧာ “ယုံမွားမႈ” ၏ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ မသိ။ ထိုပုဂၢဳိလ္၏ အားစြမ္း
ရွိေနေသာ မပယ္ဖ်က္ ရေသးေသာ ထိုယုံမွားမႈသည္ ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္
သံေယာဇဥ္ မည္၏။
    အေလ့အက်င့္၌ အမွား သုံးသပ္ျခင္း ေျမႇးယွက္ ေနေသာ အေလ့အက်င့္၌ အမွား
သုံးသပ္ျခင္း ျဖစ္၍ေနေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနထိုင္၏၊ ျဖစ္ေပၚလာေသာ သီလဗၺတပရာမာသ
“အေလ့အက်င့္ အမွား သုံးသပ္မႈ” ၏ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ မသိ။
ထိုပုဂၢဳိလ္၏ အားစြမ္း ရွိေနေသာ မပယ္ဖ်က္ ရေသးေသာ ထိုအေလ့အက်င့္၌ အမွား
သုံးသပ္မႈသည္ ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ မည္၏။
    ကာမဂုဏ္ တပ္မက္မႈ ေျမႇးယွက္ ေနေသာ ကာမဂုဏ္ တပ္မက္မႈ ျဖစ္၍ေနေသာ
စိတ္ျဖင့္ ေနထိုင္၏ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ကာမရာဂ “ကာမဂုဏ္ တပ္မက္မႈ” ၏ ထြက္ေျမာက္ရာ
ကိုလည္း ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ မသိ။ ထိုပုဂၢဳိလ္၏ အားစြမ္း ရွိေနေသာ မပယ္ဖ်က္ ရေသးေသာ
ထိုကာမဂုဏ္ တပ္မက္မႈသည္ ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ မည္၏။
    ဖ်က္ဆီးလိုမႈ ေျမႇးယွက္ေနေသာ ဖ်က္စီးလိုမႈ ျဖစ္၍ ေနေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနထိုင္၏။
ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဗ်ာပါဒ “ဖ်က္ဆီးလိုမႈ” ၏ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း မသိ။ ထိုပုဂၢဳိလ္၏
အားစြမ္း ရွိေနေသာ မပယ္ဖ်က္ ရေသးေသာ ထိုဖ်က္ဆီးလိုမႈသည္ ေအာက္တန္း၌
ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ မည္၏။
    ၁၃၁။ အာနႏၵာ အရိယာပုဂၢဳိလ္တို႔ကို ပညာ မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ေသာ, အရိယာပုဂၢဳိလ္တို႔၏
တရား၌ လိမၼာေသာ, အရိယာပုဂၢဳိလ္တို႔၏ တရား၌ ဆုံးမအပ္ၿပီးေသာ၊ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကို
ျမင္ေသာ, သူေတာ္ေကာင္း တရား၌ လိမၼာေသာ, သူေတာ္ေကာင္းတရားတို႔၏ တရား၌
ဆုံးမအပ္ၿပီးေသာ, အၾကား အျမင္ ရွိေသာ အရိယာ၏ တပည့္သည္ မိမိကုိယ္ေကာင္၌
ငါဟု စြဲယူမႈ မေျမႇးယွက္ေသာ မိမိ ကိုယ္ေကာင္၌ ငါ ဟု စြဲယူမႈ မျဖစ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနထိုင္၏။
ျဖစ္ေပၚလာေသာ သကၠာယဒိ႒ိ “မိမိ ကိုယ္ေကာင္၌ ငါ ဟု စြဲယူမႈ” ၏ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း
ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၏။ ထိုသူအား ထိုသကၠာယဒိ႒ိ “မိမိကိုယ္ေကာင္၌ ငါဟု စြဲယူမႈ” သည္
အႏုသယႏွင့္တကြ ေပ်ာက္ကင္း၏။
    ယံမွားမႈ မေျမႇးယွက္ေသာ ယုံမွားမႈ မျဖစ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနထိုင္၏၊ ျဖစ္ေပၚလာေသာ
ဝိစိကိစၧာ “ယုံမွားမႈ” ၏ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း ဟုတ္တိုင္း မွန္စြာ သိ၏။ ထိုသူအား ထိုဝိစိကိစၧာ
“ယုံမွားမႈ” သည္ အႏုသယႏွင့္တကြ ေပ်ာက္ကင္း၏။
    အေလ့အက်င့္၌ အမွား သုံးသပ္မႈ မေျမႇးယွက္ေသာ အေလ့အက်င့္၌ အမွား သုံးသပ္မႈ
မျဖစ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနထိုင္၏၊ ျဖစ္ေပၚလာေသာ သီလဗၺတပရာမာသ “အေလ့အက်င့္၌ အမွား
သုံးသပ္မႈ” ၏ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၏။ ထိုသူအား ထိုသီလဗၺတပရာမာသ
“အေလ့အက်င့္၌ အမွား သုံးသပ္မႈ” သည္ အႏုသယႏွင့္ တကြ ေပ်ာက္ကင္း၏။
    ကာမဂုဏ္ တပ္မက္မႈ မေျမႇးယွက္ေသာ ကာမဂုဏ္ တပ္မက္မႈ မျဖစ္ေသာ စိတ္ျဖင့္
ေနထိုင္၏၊ ျဖစ္ေပၚလာေသာ ကာမရာဂ “ကာမဂုဏ္ တပ္မက္မႈ” ၏ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း
ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၏။ ထိုသူအား ထိုကာမရာဂ “ကာမဂုဏ္ တပ္မက္မႈ” သည္ အႏုသယ
ႏွင့္တကြ  ေပ်ာက္ကင္း၏။
    ဖ်က္ဆီးလိုမႈ မေျမႇးယွက္ေသာ ဖ်က္ဆီးလိုမႈ မျဖစ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနထိုင္၏၊
ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဗ်ာပါဒ “ဖ်က္ဆီးလိုမႈ” ၏ ထြက္ေျမာက္ရာကိုလည္း ဟုတ္တိုင္းမွန္စြာ သိ၏။
ထိုသူအား ထိုဗ်ာပါဒ “ဖ်က္ဆီးလိုမႈ” သည္ အႏုသယ ႏွင့္တကြ ေပ်ာက္ကင္း၏။
    ၁၃၂။ အာနႏၵာ ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို ပယ္ေဖ်ာက္ရန္
ျဖစ္ေသာ လမ္းေၾကာင္း အက်င့္ကို မစြဲယူ မက်င့္ၾကံ မူ၍ ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္
သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို သိႏိုင္ ျမင္ႏိုင္ ပယ္သတ္ ႏိုင္ရာေသာ အေၾကာင္းသည္ မရွိသည္ သာတည္း။
    အာနႏၵာ ဥပမာေသာ္ကား တည္တံ့ေနေသာ အႏွစ္ရွိေသာ သစ္ပင္ႀကီး၏ အခြံႏွင့္
အကာကို မျဖတ္ဘဲ အႏွစ္ကို ျဖတ္ႏိုင္ရာေသာ အေၾကာင္းသည္ မရွိႏိုင္ သကဲ့သို႔ ဤအတူ သာလွ်င္
ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို ပယ္သတ္ရန္ ျဖစ္ေသာ လမ္းေၾကာင္း
အက်င့္ကို မစြဲယူ မက်င့္ၾကံမူ၍ ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို သိႏိုင္
ျမင္ႏိုင္ ပယ္သတ္ႏိုင္ ရာေသာ အေၾကာင္းသည္ မရွိသည္ သာတည္း။
    အာနႏၵာ ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို ပယ္စြန္႔ရန္ ျဖစ္ေသာ
လမ္းေၾကာင္း အက်င့္ကို စြဲယူ က်င့္ၾကံ၍ ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို
သိႏိုင္ ျမင္ႏိုင္ ပယ္ႏိုင္ရာေသာ အေၾကာင္းသည္ ရွိသည္ သာတည္း။
    အာနႏၵာ ဥပမာေသာ္ကား တည္တံ့ ေနေသာ အႏွစ္ ရွိေသာ သစ္ပင္ႀကီး၏ အခြံႏွင့္
အကာကို ျဖတ္ၿပီးမွ သာလွ်င္ အႏွစ္ကို ျဖတ္ႏိုင္ရာေသာ အေၾကာင္းသည္ ရွိႏိုင္ရာ သကဲ့သို႔ ဤအတူ
သာလွ်င္ ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို ပယ္စြန္႔ရန္ ျဖစ္ေသာ လမ္းေၾကာင္း
အက်င့္ကိုစြဲယူ က်င့္ၾကံၿပီးမွ သာလွ်င္ ေအာက္တန္း၌ ျဖစ္ေစတတ္သည့္ သံေယာဇဥ္ ငါးပါးတို႔ကို
သိႏိုင္ ျမင္ႏိုင္ ပယ္ႏိုင္ရာေသာ အေၾကာင္းသည္ ရွိသည္ သာတည္း။
    အာနႏၵာ ဥပမာ္ တစ္နည္းေသာ္ကား ဂဂၤါျမစ္သည္ ေရျပည့္၏၊ ကမ္းႏွင့္ ညီမွ်၏၊
က်ီးငုံ႔ေသာက္ႏိုင္၏၊ ထိုအခါ အားနည္းေသာ ေယာက်္ား တစ္ေယာက္သည္ “ငါသည္ ဤဂဂၤါျမစ္၏
ေရအလ်ဥ္ကို လက္႐ုံးျဖင့္ ျဖတ္၍ ဖိလာ ကန္႔လန္႔ပင္ ကမ္းတစ္ဖက္သို႔ ခ်မ္းသာစြာ ကူးအံ့” ဟု
ဆို၍ လာရာ၏၊ ထိုေယာက်္ားသည္ ဂဂၤါျမစ္၏ ေရအလ်ဥ္ကို လက္႐ုံးျဖင့္ ျဖတ္၍ ဖီလာ ကန္႔လန္႔
ကမ္းတစ္ဖက္သို႔ ခ်မ္းသာစြာ ကူးျခင္းငွာ မစြမ္းႏိုင္ရာ သကဲ့သို႔ ဤအတူ သာလွ်င္ မည္သည့္
ပုဂၢဳိလ္တို႔အားမဆို မိမိကိုယ္ေကာင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း စိမ့္ေသာငွာ တရားေဟာသည္ ရွိေသာ္ စိတ္သည္
မသက္ဝင္၊ မၾကည္လင္၊ ေကာင္းစြာ မတည္၊ လြတ္လြတ္မဝင္၊ ဤသူတို႔ကို ထိုအားနည္းေသာ
ေယာက်္ား ကဲ့သို႔ မွတ္ရမည္။
    အာနႏၵာ ဥပမာေသာ္ကား ဂဂၤါျမစ္သည္ ေရျပည့္၏၊ ကမ္းႏွင့္ ညီမွ်၏၊ က်ီးငုံ႔ေသာက္
ႏိုင္၏၊ ထိုအခါ အားေကာင္းေသာ ေယာက်္ား တစ္ေယာက္သည္ “ငါသည္ ဤဂဂၤါျမစ္၏
ေရအလ်ဥ္ကို လက္႐ုံးျဖင့္ ျဖတ္၍ ဖီလာ ကန္႔လန္႔ပင္ ကမ္းတစ္ဖက္သို႔ ခ်မ္းသာစြာ ကူးအံ့”
ဟု ဆို၍ လာရာ၏။ ထိုေယာက်္ားသည္ ဂဂၤါျမစ္၏ ေရအလ်ဥ္ကို လက္႐ုံးျဖင့္ ျဖတ္၍ ကန္႔လန္႔
ကမ္းတစ္ဖက္သို႔ ခ်မ္းသာစြာ ကူးျခင္းငွာ စြမ္းႏိုင္ရာ သကဲ့သို႔ ဤအတူ သာလွ်င္ မည္သည့္
ပုဂၢဳိလ္တို႔အား မဆို မိမိကိုယ္ေကာင္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္း စိမ့္ေသာငွာ တရားေဟာသည္ ရွိေသာ္ စိတ္သည္
သက္ဝင္၏၊ ၾကည္လင္၏၊ ေကာင္းစြာတည္၏၊ လြတ္လြတ္ဝင္၏၊ ဤသူတို႔ကို ထိုအားရွိေသာ
ေယာက်္ားကဲ့သို႔ မွတ္ရမည္။

No comments:

Post a Comment