စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုး
သီရိသုမနေခ်ာင္ မဂၢင္ဓမၼရိပ္သာ
"ဆရာေတာ္ ဥဴးသုမန"
ေရးသားျပဳစုအပ္ေသာ
မိုးကုတ္၀ိပႆနာ
ဉာတပရိညာစခန္း
အေျခခံပဋိစၥသမုပၸါဒ္သင္တန္း
သင္ခန္းစာ (၂၂)
ဆရာ။ ။ ဒီသင္ခန္းစာမွာေတာ့ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ အဂၢမဟာပ႑ိတ
မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဥပနိႆယအတိုင္း တရားအား
ထုတ္ပုံ အားထုတ္နည္းကို ေျပာျပပါမယ္။
တရားအားမထုတ္မီ ေရွးအဖို႔၌ ထုံစံအတိုင္း သီလခံယူျခင္း၊
ခႏၶာကိုယ္လွဴဒါန္းျခင္း၊ ကမၼ႒ာန္းေတာင္းျခင္း၊ အျပစ္မွ ခြင့္လႊတ္ရန္
ေတာင္းပန္ျခင္း၊ အဓိပတိတစ္ခုခုကို လက္ကိုင္ထားျခင္း၊ ယုံၾကည္ခ်က္
ထားျခင္း အစရွိသည္တို႔ကို ပုဗၺကိစၥ (၀ါ) ေရွးဦးစြာျပဳရမည့္ အမႈကိစၥတို႔
ကို တရားအားထုတ္ခါနီးတိုင္း မျပဳလွ်င္မျဖစ္ ဧကန္မုခ် ျပဳရမွာျဖစ္ပါတယ္။
(၁) သီလခံယူျခင္း
ရဟန္း, ေယာဂီျဖစ္လွ်င္ ရဟန္းတို႔ သီလအလိုက္၊ သာမေဏ
ေယာဂီ ျဖစ္လွ်င္ သာမေဏတို႔ သီလအလိုက္ မိမိတို႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္
ေရွာက္အပ္ေသာ သီလကို စင္ၾကယ္လွ်င္လည္း စင္ၾကယ္သည့္အေလ်ာက္
အကယ္၍ သင့္ေရာက္ၿပီးေသာ အျပစ္ရွိလွ်င္လည္း ထိုအျပစ္ကို ဆိုင္ရာ
ေဒသနာကံျဖင့္ ကုစား၍ စင္ၾကယ္ၿပီးျဖစ္ေစရပါမည္။
လူေယာဂီျဖစ္လွ်င္လည္း လူတို႔ႏွင့္ဆိုင္ရာ ငါးပါးသီလ,
ရွစ္ပါးသီလ, ကိုးပါးသီလ, ဆယ္ပါးသီလတို႔တြင္ ေအာက္ထစ္ဆုံးအားျဖင့္
ငါးပါးသီလကို ခံယူေဆာက္တည္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(၂) ခံႏၶာကိုယ္ကို လွဴဒါန္းျခင္း
အို, နာ, ေသ ဒုကၡ၀ဋ္မွ ကၽြတ္လြတ္လို၍ တပည့္ေတာ္/
တပည့္ေတာ္မ ၏ တရားအားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ ခႏၶာငါးပါး၊ ႐ုပ္နာမ္တရား
ႀကီးကို ေက်းဇူးေတာ္အစုံ ဂုဏ္ေတာ္အနႏၲႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူေသာ
ျမတ္စြာဘုရားအား လွဴဒါန္းပါ၏။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား လွဴဒါန္းပါ၏။
(၃) ကမၼ႒ာန္းေတာင္းျခင္း
အို, နာ, ေသေရး ဒုကၡေဘးႀကီးတို႔မွ ၿငိမ္းရာၿငိမ္းေၾကာင္း၊
သိမ္းရာသိမ္းေၾကာင္း၊ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေသာ ၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္း
တရားေတာ္ျမတ္ႀကီးကို တပည့္ေတာ္/မ အား က႐ုဏာ ေရွး႐ႈသနားမႈျဖင့္
ေပးသနားေတာ္ မူပါအရွင္ဘုရား။
(၄) အျပစ္မွ ေတာင္းပန္ျခင္း
သံသရာမွစ၍ ယေန႔တိုင္ေအာင္ အရိယာအေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းႀကီး
တို႔အေပၚ၍ ကာယကံ, ၀စီကံ, မေနာကံျဖင့္ သိလ်က္ျဖစ္ေစ၊ မသိလ်က္ျဖစ္ေစ
အမွတ္တမဲ့ျဖစ္ေစ၊ တမင္တကာျဖစ္ေစ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္မိေသာ အျပစ္ႀကီး၊ ငယ္၊
တစ္စုံတစ္ရာ ရွိခဲ့ပါလွ်င္ သည္းခံေတာ္မူၾကပါ၊ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူၾကပါ၊ ေက်ေအး
ေတာ္မူၾကပါ။ အကၽြႏု္ပ္အေပၚ၌ ျပစ္မွားထားေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ား ရွိခဲ့ပါလွ်င္လည္း
သည္းခံပါ၏၊ ေက်ေအးပါ၏။
(၅) အဓိပတိထားျခင္း
၀ိပႆနာအလုပ္ တရားဓမၼကို အားထုတ္တိုင္း၊ အားထုတ္တိုင္း
အဓိပတိ တရား (၃)ပါးတို႔တြင္ တစ္ပါးပါးကို လက္ကိုင္ထား၍ အားထုတ္ရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
(က)အတၱာဓိပတိ။ ။မိမိကိုယ္ကို အႀကီးအကဲေျမႇာက္ထင္ၿပီး အဓိပတိထား၍
အားထုတ္ျခင္း။
(ခ)ေလာကာဓိပတိ။ ။ပတ္၀န္းက်င္ ေလာကႀကီးကို ငဲ့ကြက္ရွက္ေၾကာက္ၿပီး
သကာလ အဓိပတိထား၍ အားထုတ္ျခင္း။
(ဂ)ဓမၼာဓိပတိ။ ။ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီး (၄၅)၀ါမွ် ကာလပတ္လုံး
ေဟာၾကားဆုံးမေတာ္မူခဲ့ေသာ ဓမၼကၡႏၶာတရားေတာ္
ေတြကို အဓိပတိထား၍ အားထုတ္ျခင္းဟူ၍
အဓိပတိ(၃)ပါးရွိရာမွ မိမိကိုယ္ကို အႀကီးအကဲ ေျမႇာက္တင္ၿပီးသကာလ
အဓိပတိထား၍ အားထုတ္ျခင္းဆိုတဲ့ အတၱာဓိပတိကို ႏွလုံးသြင္းျဖစ္႐ုံမွ်
အက်ဥ္းခ်ဳံးၿပီး လုိရင္းကိုပဲ ေျပာျပမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
(က)အတၱာအဓိပတိ
(၁) ငါသည္ စားစရာ ေသာက္စရာမရွိလို႔ တရားအားထုတ္တာ မဟုတ္ဘူး။
(၂) ၀တ္စရာ၊ ၿခဳံစရာ၊ အ၀တ္အထည္မရွိလို႔ တရားအားထုတ္တာ မဟုတ္ဘူး။
(၃) ေနစရာ၊ ထိုင္စရာ အိုးအိမ္မရွိလို႔ တရားအားထုတ္တာ မဟုတ္ဘူး။
(၄) ဒီခႏၶာကိုယ္ အတၱေဘာႀကီးကို က်န္းမာေစဖို႔၊ ခ်မ္းသာေစဖို႔
အႏၲရာယ္ကင္း ေဘးရွင္းဖို႔ ေဆး၀ါးအလို႔ငွာ တရားအားထုတ္တာ မဟုတ္ဘူး။
(၅) လူခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္းသာ ဆိုတဲ့ ဘ၀ေကာင္းစားေရးကို အလိုရွိလို႔
တရားအားထုတ္တာ မဟုတ္ဘူး။
(၆) ငါသည္ ဇာတိ၊ ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ၊ မရဏာ ဟု ဆိုအပ္ေသာ ပဋိသေႏၶေနျခင္း၊
ေနျခင္း ဆိုးေဘး၊ အိုျခင္း ဆိုးေဘး၊ နာျခင္း ဆိုးေဘး၊ ေသျခင္း ဆိုးေဘးႀကီး
ေတြနဲ႔ ေရာေထြး၍ေနေသာ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ သံသရာ၀ဋ္ ဒုကၡႀကီးကို ေၾကာက္လြန္း၊
ရြံလြန္းလို႔၊ မုန္းလြန္းလို႔၊ ၎၀ဋ္ဒုကၡအေပါင္းတို႔မွ ကၽြတ္ျခင္း၊ လြတ္ျခင္း
ဉာဏ္အလင္းကို အလိုရွိ၍သာလွ်င္ အားထုတ္ျခင္း အမွန္ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုစိတ္ထားျခင္း ႏွလုံးသြင္းျခင္းကို အတၱာအဓိပတိလို႔ ေခၚပါတယ္။
အဲဒီစိတ္ထားႏွလုံးသြင္းနဲ႔ တရားဓမၼအလုပ္ကို ႀကဳိးစား၍အားထုတ္ၾကပါ။
(၆) ယုံၾကည္ခ်က္ထားျခင္း
သံသရာနဲ႔အမွ် တစ္ခါမွ် အားမထုတ္ခဲ့ရဘူးေသးတဲ့ (၄)အသေခ်ၤႏွင့္
ကမာၻတစ္သိန္း ထိုက္တန္တဲ့ တရားထူး တရားျမတ္ အားထုတ္မႈအလုပ္ႀကီး။
(၈)အသေခ်ၤႏွင့္ ကမာၻတစ္သိန္း ထိုက္တန္တ့ဲ တရားထူး တရားျမတ္
အားထုတ္မႈအလုပ္ႀကီး။
(၁၆)အသေခ်ၤႏွင့္ ကမာၻတစ္သိန္း ထိုက္တန္တဲ့ တရားထူး တရားျမတ္
အားထုတ္မႈအလုပ္ႀကီး။
ဘုရားအစရွိေသာ အရိယာအေပါင္း သူေတာ္ေကာင္းႀကီးတို႔ ႏွစ္ေထာင္း
အားရ ေက်နပ္၀မ္းေျမာက္ေတာ္မူၾကတဲ့ တရားထူး တရားျမတ္ အားထုတ္မႈအလုပ္ႀကီး။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးလည္း အလိုလားဆုံး၊
အႏွစ္ၿခဳိက္ဆုံး၊ ၀မ္းအေျမာက္ဆုံး ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ တရားထူး တရားျမတ္ အားထုတ္မႈ
အလုပ္ႀကီး။
မိမိတို႔ကို အို,နာ,ေသေရး ဒုကၡေဘးႀကီးတို႔မွ လုံး၀ၿငိမ္းေအးရာဌာနသို႔
မုခ်ဧကန္ အမွန္ပို႔ေပးမယ့္ တရားထူး တရားျမတ္ အားထုတ္မႈအလုပ္ႀကီး။
ဒီေလာက္ ထူးျခားျမင့္ျမတ္တဲ့ တရားထူး တရားျမတ္ အားထုတ္မႈ
အလုပ္ႀကီးကိုျဖင့္ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္၊ ႀကဳံႀကဳံ ႀကဳိက္ႀကဳိက္၊ ဆုံဆုံ ဆည္းဆည္း၊
ဆိုက္ဆိုက္ ၿမဳိက္ၿမဳိက္ အားထုတ္ခြင့္ရေသ ငါသည္ အပါယ္(၄)ပါးေဘးမွ
ဧကန္မုခ် ကင္းေ၀းရေတာ့မွာပါကလား။
အဲဒီ ယုံၾကည္ခ်က္အျပည့္နဲ႔ တရားဓမၼအလုပ္ကို ႀကဳိးစားအားထုတ္ၾကပါ။
တရားအားထုတ္ရာ၌ သြား, ရပ္, ထုိင္, ေလ်ာင္းဆိုတဲ့ ဣရိယာပုတ္(၀ါ)
ဣရိယာပထ (၄)မ်ဳိးရွိရာမွာ ထိုင္းျခင္း ဣရိယာပုတ္နဲ႔ အားထုတ္ပုံ အားထုတ္နည္းကိုပဲ
ေျပာျပပါမယ္။
*ခႏၶာကိုယ္အေနအထား*
ေယဘုအားျဖင့္ အမ်ဳိးသားေယာဂီေတြက တင္ပ်ဥ္ေခြ၍ထိုင္ပါ။
အမ်ဳိးသမီးေယာဂီေတြကေတာ့ က်ဳံ႕က်ဳံ႕ထိုင္ပါ။
သို႔ေသာ္ မေရႊ႕မေျပာင္း မလႈပ္မရွား၊ မျပင္မဆင္ဘဲနဲ႔ မိမိတို႔ အၾကာဆုံး
ထုိင္ႏိုင္တဲ့ အသက္သာဆုံး အေနအထားျဖင့္လည္း အားထုတ္ႏိုင္တယ္လို႔ မွတ္ပါ။
ခါးကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္ထားပါ။ ေရွ႕ကိုလည္း ကုန္းမေနပါေစနဲ႔၊ ေနာက္ကိုလည္း
လန္မေနပါေစနဲ႔၊ ေဘးကိုလည္း ယုိင္မေနပါေစနဲ႔၊ ခါး႐ုိးခါးဆစ္ေတြ တည့္မတ္ေနပါေစ။
လည္တိုင္ကိုလည္း မတ္မတ္ကေလးထားပါ။ ေခါင္းငုံ႔မေနပါေစနဲ႔၊ ေခါင္းေမာ့
လြန္း မေနပါေစနဲ႔၊ ေဘးကိုလည္း ေစာင္းမေနပါေစနဲ႔၊ အသက္႐ႈလမ္းေၾကာင္း ႐ႈိက္လမ္း
ေၾကာင္းေတြ ေျဖာင့္တန္းေနပါေစ။
လက္အေနအထားနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း ဘယ္လက္၀ါးကိုျဖန္႔၍ ေအာက္က
ထားၿပီး ညာလက္၀ါးကို အေပၚက ထပ္၍ လက္မအဖ်ားခ်င္း ထိသည္ဆို႐ုံမွ် ထိထားပါ။
*မွတ္ခ်က္။ ။ (သတိ၊ ၀ီရိယကို အေထာက္အကူျပဳသည့္ လက္အေနအထားလို႔ မွတ္ပါ။)
ႏႈတ္ခမ္းလႊာႏွစ္ခုကို ေစ့သည္ဆို႐ုံမွ် ေစ့၍ ပိတ္ထားပါ။ ပါးစပ္ဟၿပီး အားမ
ထုတ္ရပါဘူး။
မ်က္လႊာႏွစ္ခုကိုလည္း အာ႐ုံနိမိတ္မွ ကင္းဆိတ္သည္ဆို႐ုံမွ်၊ ေမွးသည္ဆုိ႐ုံ
ကေလးမွိတ္ထားပါ။ အလြန္ႀကီးလည္း မမွိတ္ရပါဘူး။ မွိတ္လြန္းအားႀကီးေတာ့လည္း
မ်က္ရည္ပူေတြ ထြက္လာတတ္ပါတယ္။(၀ါ) မလိုလားအပ္တဲ့ အေရာင္အဆင္းေတြလည္း
ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေမွးသည္ဆို႐ုံကေလးသာ မွိတ္ပါ။
*သမာဓိထူေထာင္ပုံ (၀ါ) အားထုတ္ပုံ*
၀င္ေလထြက္ေလနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကေတာ့ မွန္မွန္႐ႈထုတ္ပါ။ မွန္မွန္႐ိႈက္သြင္းပါ။
ျပင္းျပင္းထန္ထန္ မ႐ႈမ႐ိႈက္ရပါ။ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ႀကီး ႐ႈ႐ႈိက္ေတာ့လည္း အေမာေဖာက္
လာတတ္တယ္ (၀ါ) အတၱကိလမထႏုေယာဂ ျဖစ္၍ နည္းမွားသြားမယ္။ သိမ္ေမြ႔လြန္းစြာ
႐ႈ႐ႈိက္ျပန္ေတာ့လည္း ထင္ထင္ရွားရွား မသိသာေပဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ မိမိကိုယ္မိမိ ႐ႈထုတ္မွန္း
႐ႈိက္သြင္းမွန္း သိသာ႐ုံမွ် ႐ႈ႐ႈိက္ပါ။
ႏွာသီးဖ်ား (သို႔မဟုတ္) ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားမွာ မိမိတို႔ႀကဳိက္ရာေနရာ၌ သတိ ကေလး
ကပ္ထားပါ။ ေလးကေလး ရိပ္ခနဲ ထိ၀င္လာရင္ "၀င္ျပန္ၿပီ" လို႔ သိေပးလိုက္ပါ။ ရိပ္ခနဲ
ထိထြက္ျပန္ရင္ "ထြက္ျပန္ၿပီ" လို႔ သိေပးလိုက္ပါ။ ဒီနည္းအားျဖင့္ ထိ၀င္ရင္ သိေပးလိုက္၊
ထိထြက္ရင္ သိေပးလိုက္၊ ၀င္တိုင္းသိ, ထြက္တိုင္းသိ, ထိ၀င္တာနဲ႔ သိတာနဲ႔ ထိထြက္တာ
နဲ႔ သိတာနဲ႔ အံက်အံက် ျဖစ္ေနပါေစ။
*မွတ္ခ်က္။ ။(၀င္တိုင္းသိ ထြက္တိုင္းသိ အားထုတ္ရာမွာ ေလေနာက္ကို လုံး၀မလိုက္ရပါ။
မိမိတို႔ သတိကေလးကပ္ထားတဲ့ ႏွာသီးဖ်ား (သို႔မဟုတ္) ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားမွာပဲ ေလကေလး
ရိပ္ခနဲ ထိ၀င္ရင္ ထိ၀င္တဲ့ အခိုက္အတန္႔ကေလးကို ထိ၀င္ရာ ေနရာကေလးမွာ ပဲ သတိ
ေလးစိုက္ၿပီးေတာ့ "၀င္ျပန္ၿပီ" လို႔ အသိကေလး လိုက္ေပးလိုက္႐ုံပါပဲ။ ရိပ္ခနဲ ထိထြက္ျပန္
ရင္ ထိထြက္တဲ့ အခိုက္အတန္႔ကေလးကို ထိထြက္တဲ့ ေနရာကေလးမွာပဲ သတိေလးစိုက္ၿပီး
"ထြက္ျပန္ၿပီ" လို႔ အသိကေလး လိုက္ေပးလိုက္႐ုံပါပဲ။)
၀င္ေလသိ ထြက္ေလသိ အလုပ္ကို အားထုတ္လ်က္ သမာဓိထူေထာင္ဆဲအခါမွာ
ခႏၶာကိုယ္ကို မလႈပ္ရွားေစရပါ။ ငိုက္ခနဲ စိုက္ခနဲ မျဖစ္ေစရပါ။ ေရွ႕တိုးေနာက္ငင္နဲ႔ ယိမ္းထိုး
၍လည္း မေနေစရပါ။ ေခါင္းငုံ၍လည္း မေနေစရပါ။
မိမိတို႔ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ ၀င္ေလသိ ထြက္ေလသိ အလုပ္မွလြဲ၍ တျခား
ဘာကိုမွ်လည္း ဂ႐ုမစိုက္ရပါ။
၀င္ေလသိ ထြက္ေလသိဆိုတဲ့ သမာဓိအခိုက္မွာ အာ႐ုံေနာက္သို႔လည္း လုံး၀
မလိုက္ရပါ။
၀ီရိယကိုလည္း မေလ်ာ့ေစရပါ။ သတိကိုလည္း မေပါ့ေစရပါ။ အာ႐ုံတစ္ပါး
အျခားသို႔လည္း မသြားေစရပါ။ မလစ္ေစရပါ။ မလြတ္ေစရပါ။
*ဆရာ။ ။ ၀င္ေလသိ ထြက္ေလသိ အားထုတ္ရာမွာ ႀကဳိးစားၿပီး အားထုတ္ေနတဲ့
သေဘာကေလးက သမၼာ၀ါယမမဂၢင္၊ အလစ္မေပးတဲ့ သေဘာကေလး
က သမၼာသတိမဂၢင္၊ အာ႐ုံတစ္ပါး အျခားသို႔ မသြားေစတဲ့ သေဘာကေလး
က သမၼာဓိမဂၢင္။ ဒီေတာ့ ၀င္ေလသိ ထြက္ေလသိ အလုပ္ကို အားထုတ္ႏိုင္
ၿပီဆိုရင္ပဲ သမာဓိမဂၢင္ (၃)ပါး ကိုယ္ပိုင္ရေနတယ္လို႔ မွတ္ယူ ႏိုင္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ၀င္ေလသိ ထြက္ေလသိ အလုပ္ကို အားထုတ္ႏိုင္ၿပီ
ဆိုရင္ပဲ သမာဓိမဂၢင္-(၃)ပါး ကိုယ္ပိုင္ရေနတယ္လို႔ မွတ္ယူႏိုင္ပါတယ္။
၀ိပႆနာအစ ၀င္ေလသိ ထြက္ေလသိက ဆိုသည့္အတိုင္း
၀ိပႆနာအလုပ္ကို အားထုတ္ဖို႔အေရးမွာ ၀င္ေလသိ ထြက္ေလသိ
ဆိုတဲ့ သမာဓိအလုပ္ကို ပဏာမ ေရွးေျပးအျဖစ္ျဖင့္ ထူေထာင္ေပးရ
တယ္လို႔မွတ္ပါ။
*၀ိပႆနာသို႔ကူးပုံ*
အထက္ပါအတိုင္း ၀ီရိယမေလ်ာ့ေစဘဲလ်က္ သတိမေပါ့ေစဘဲလ်က္
စိတ္ကိုလည္း အာ႐ုံတစ္ပါး အျခားသို႔ မသြားေစဘဲလ်က္ အနည္းဆုံး(၅)မိနစ္၊
(၁၀)မိနစ္၊ (၁၅)မိနစ္၊ မိနစ္(၂၀) စသည္အားျဖင့္ ၀ိပႆနာ႐ႈပြား၍ ျဖစ္ႏိုင္
ေလာက႐ုံမွ် သမာဓိကေလးတည္ေအာင္ ထူေထာင္ႏိုင္ၿပီိဆိုရင္ ၀င္ေလသိ
ထြက္ေလသိ အလုပ္ကိုလႊတ္၍ ၀ိပႆနာအားထုတ္မႈအလုပ္သို႔ ကူးေျပာင္းရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
၀ိပႆနာ႐ႈပြားရာ၌ ထူေထာင္ၿပီးတဲ့ သမၼာဓိမဂၢင္-(၃)ပါးအေပၚမွာ
ပညာမဂၢင္-(၂)ပါး (သမၼာသကၤပၸမဂၢင္၊ သမၼဒိ႒ိ မဂၢင္) ထပ္ဆင့္၍ ခႏၶာကိုယ္
ထဲမွာ ဘယ္သေဘာေတြ ေျပာေနပါလိမ့္၊ ဘယ္လိုေတြ ဆိုေနပါလိမ့္၊ ဘယ္ပုံ
စံေတြ ျပေနပါလိမ့္ ဆိုတာေတြကို ေစာင့္ၾကည့္၍ အကဲခတ္ေန႐ုံပါပဲ။
ခႏၶာ့သေဘာ ငါမေရာေစမူ၍၊ ခႏၶာ့အျပင္ဘက္ ဉာဏ္မထြက္ေစမူ၍၊
ခႏၶာက ဘာေျပာတယ္ဆိုတာကို ဉာဏ္မ်က္ျခည္မျပတ္တမ္း ခႏၶာထဲမွာဉာဏ္
ကေလးနဲ႔ လွည့္ပတ္ၿပီး ေစာင့္ၾကည့္အကဲခတ္ေနတဲ့အလုပ္၊(၀ါ) ေတြးလုံးထုတ္
ေနတဲ့အလုပ္ (၀ါ) သုံးသပ္ေနတဲ့အလုပ္ (၀ါ) ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားေနတဲ့ အလုပ္ကို
၀ိပႆနာအားထုတ္တယ္လို႔ ေခၚတာပါပဲ။
ထိုကဲ့သို႔ ခႏၶာထဲမွာ ဉာဏ္ကေလးနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္အကဲခတ္ေနစဥ္မွာပဲ
ခႏၶာထဲက ထင္ရွားတဲ့ အမူအရာကေလးတစ္ခု ေပၚလာတယ္ဆိုရင္ ၎အမူအရာ
ကေလး၏ ေရွ႕အမူအရာနဲ႔ ေနာက္အမူအရာ တူ-မတူ၊ ေျပာင္း-မေျပာင္း၊
ပ်က္-မပ်က္ကို ဉာဏ္ထဲမွာ ထင္ရွားလာသည့္တိုင္ေအာင္ အကဲခတ္ေ၀ဖန္ေနဖို႔
(၀ါ) ဉာဏ္ေမးခြန္းေလးေတြ ေမးေနဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
(ဥပမာ)။ ။ နာမႈကေလးက သိပ္ၿပီးထင္ရွားေနတယ္ ဆိုၾကပါစို႔။
ဒီနာတဲ့ သေဘာကေလးကိုပဲ ဉာဏ္ေမးခြန္းေတြ ေမးၿပီး
လိုက္ေန႐ုံပါပဲ။
"နာတာဟာ ငါလား"
"နာတတ္တဲ့ငါ ရွိပါရဲ႕လား"
"ငါမဟုတ္လို႔ရွိရင္ ငါ့မွာ မနာရပါဘူး"
"ငါမဟုတ္သျဖင့္ နာျပေနတာပါလား"
"နာတ္တဲ့ ခႏၶာႀကီး ရထားလို႔ နာတဲ့သေဘာ သူေျပာတာပါလား"
"ဒါျဖင့္... နာတယ္ဆိုတာသည္ ငါ့သေဘာ မပါပါလား"
"ခႏၶာ့သေဘာ ခႏၶာက ေျပာေနတာပါကလား"
ဤကဲ့သို႔အားျဖင့္ ဒီေနရာမွာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ တစ္ႀကိမ္ခ်ေပးလိုက္ပါ။
"ငါ့သေဘာ မပါပါလား"လို႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ႏိုင္ေတာ့ အတၱဒိ႒ိ (၀ါ)
သကၠာယဒိ႒ိ ျပဳတ္ပါတယ္။
"ခႏၶာ့သေဘာ ခႏၶာက ေျပာတာပါကလား" လို႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ေတာ့
အနတၱဉာဏ္ (၀ါ) သမၼာဒိ႒ိဉာဏ္ ရပါတယ္။
အတၱဒိ႒ိျပဳတ္ေတာ့ အပါယ္တံခါး ပိတ္ျခင္း ေက်းဇူးမ်ားပါတယ္။
အနတၱဉာဏ္ရေတာ့ နိဗၺာန္တံခါး ပြင့္ျခင္း ေက်းဇူးမ်ားပါတယ္။
သို႔ေသာ္ ဒီမွ်တြင္ ရပ္မေနပါနဲ႔၊ ဉာဏ္ေမးခြန္းေလးေတြ အဆက္မျပတ္
ေမးေပးပါ။ (၀ါ) ဉာဏ္ေတြးလုံးေလးေတြ အဆက္မျပတ္ ေတြးလိုက္သြားပါ။
"ဒီ... နာတဲ့ သေဘာေလးဟာ ဘယ္လိုနာေနပါလိမ့္၊ ဘယ္ပုံစံ
နာေန ပါလိမ့္၊ ဘယ္သေဘာ နာေနပါလိမ့္"
"ဒီ... နာတဲ့ သေဘာေလးဟာ မေျပာင္းေတာ့ဘူးတဲ့လား"
မပ်က္ေတာ့ဘူးတဲ့လား။
ၿမဲၿမံေနသလား။
ခိုင္ခံ့ေနသလား။
တည္တံ့ေနသလား။
တနာတည္း နာေနသလား။
တစ္ဆက္တည္း နာေနသလား။
တရွိန္တည္း နာေနသလား။
ထိုကဲ့သို႔ ဉာဏ္ေမးခြန္းကေလးေတြ အဆက္မျပတ္ ေမးခြန္းထုတ္တတ္
ခဲ့သည္ရွိေသာ္(၀ါ) ဉာဏ္ေတြးလုံးကေလးေတြ အဆက္မျပတ္ ေတြးလုံးထုတ္
တတ္ခဲ့သည္ရွိေသာ္-
နာတဲ့သေဘာကေလး၏ ေရွ႕အမူအရာနဲ႔ ေနာက္အမူအရာ မတူ
ေျပာင္းလဲ ေနပုံေတြ(၀ါ) အသစ္အေဟာင္း ေျပာင္းလဲေနပုံေတြသည္
ေတြးရင္းေတြးရင္းနဲ႔ပဲ ဉာဏ္ထဲမွာ ရွင္းလာမွာ အမွန္ျဖစ္ပါတယ္။
ေရွ႕အမူအရာနဲ႔ ေနာက္အမူအရာမတူ ေျပာင္းလဲသြားတာေလး
တစ္ခ်က္ကို(၀ါ) အသစ္အေဟာင္း ေျပာင္းလဲသြားတာေလး တစ္ခ်က္ကို
ေတြးေနတဲ့ ဉာဏ္ထဲမွာ တစ္ခါရွင္းသြားလွ်င္ျဖင့္ ျဖစ္ပ်က္ကို တစ္ႀကိမ္
ျမင္တာပဲလို႔ မွတ္ယူလိုက္ပါ။
ဒါေၾကာင့္ မိုးကုတ္ဥပနိႆယ က "ျဖစ္ပ်က္႐ႈ" "ျဖစ္ပ်က္႐ႈ"
ဆိုလို႔ ပါးစပ္က "ျဖစ္ပ်က္" "ျဖစ္ပ်က္" နဲ႔ ျမည္ေနရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ခႏၶာထဲမွာ ေရွကအမူအရာနဲ႔ ေနာက္အမူအရာ မတူဘဲ ေျပာင္းလဲေနပုံ
ေတြ (၀ါ) အသစ္အေဟာင္း ေျပာင္းလဲေနပုံေတြကို ဉာဏ္ထဲမွာ ရွင္း
လာသည့္တိုင္ေအာင္ ဉာဏ္ေမးခြန္းေတြ ထုတ္ေန႐ုံပါပဲ။
ဒါျဖင့္... အေတြးေကာင္းလွ်င္၊ ခႏၶာ၏ ျဖစ္ပ်က္သေဘာေတြ
ကို မွန္မွန္ ကန္ကန္ သိႏိုင္တာပါပဲ။
ဒီေတာ့... ၀ိပႆနာဉာဏဆိုတာသည္ ေတြးမွသိရတဲ့
သေဘာျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ၀ိပႆနာဉာဏ္ကို ေတြးသိလို႔ မွတ္ယူရပါမယ္။
ဤနည္းအားျဖင့္ ေညာင္းမႈထင္ရွားရင္ ေညာင္းမႈကို႐ႈ။
ေအာင့္မႈထင္ရွားရင္ ေအာင့္မႈကို႐ႈ၊
ယားမႈထင္ရွားရင္ ယားမႈကို႐ႈ။
ပူမႈထင္ရွားရင္ ပူမႈကို႐ႈ။
ထုံက်င္မႈထင္ရွားရင္ ထုံက်င္မႈကို႐ႈ။
ကိုက္ခဲမႈထင္ရွားရင္ ကိုက္ခဲမႈကို႐ႈ။
ဘယ္ဟာမွ် မထင္ရွားခဲ့လွ်င္ ၀င္ေလစိတ္၊ ထြက္ေလစိတ္ကိုပဲ..
* ရိပ္ခနဲ ရိပ္ခနဲ ထိ၀င္တဲ့ သေဘာကေလးဟာ ထိ၀င္ၿပီး မရွိဘူး၊
ပ်က္သြားပုံကိုလည္းေကာင္း။
* ရိပ္ခနဲ ရိပ္ခနဲ ထိထြက္တဲ့ သေဘာကေလးဟာ ထိထြက္ၿပီး မရွိဘူး၊
ပ်က္သြားပုံကိုလည္းေကာင္း၊
ဉာဏ္အားလပ္မႈမရွိေအာင္ ႐ႈေပးရမည္ျဖစ္ပါတယ္။
ထိုကဲ့သို႔ အ အားမရွိ- အနားမရွိေအာင္ ႐ႈပြားႏိုင္လို႔ မိမိတို႔
ဉာဏ္ထဲမွာ အပ်က္ကို သေဘာက်ရင္ သႆတဒိ႒ိ ျပဳတ္ေနတာပါပဲ။
အျဖစ္ကို သေဘာက်ရင္လည္း ဥေစၧဒဒိ႒ိ ျပဳတ္ေနတာပါပဲ။
ျဖစ္ပ်က္ကို သေဘာက်ကတည္းက သကၠာယဒိ႒ိနဲ႔ ၀ိစိကိစၧာ
တို႔ကလည္း ျပဳတ္ေနၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါကေတာ့ ပြားမႈနဲ႔ ဒိ႒ိျပဳတ္တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဤကဲသို႔အားျဖင့္ လက္ေတြ႕က်က် ၀ိပႆနာ႐ႈပြားေနတဲ့
ေနရာမွာ႐ုပ္လို႔ ဆိုင္းဘုတ္ဆြဲၿပီး ႐ႈရင္လည္း ႐ုပ္ကိုမေတြ႔ေစရပါ။
႐ုပ္၏ အနိစၥ, ဒုကၡ, အနတၱ(၀ါ) ျဖစ္ပ်က္ကိုသာ ေတြ႔ေအာင္႐ႈရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ေ၀ဒနာရယ္လို႔ ဆိုင္းဘုတ္ဆြဲၿပီး ႐ႈရင္လည္း ေ၀ဒနာကို
မေတြ႔ေစရပါ။ ေ၀ဒနာ၏ အနိစၥ, ဒုကၡ, အနတၱ (၀ါ) ျဖစ္ပ်က္ကိုသာ
ေတြ႔ေအာင္႐ႈရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ရယ္လို႔ ဆိုင္းဘုတ္ဆြဲၿပီး ႐ႈလွ်င္
လည္း စိတ္ကိုမေတြ႔ေစရပါ။ စိတ္၏ အနိစၥ, ဒုကၡ, အနတၱ (၀ါ)
ျဖစ္ပ်က္ကိုသာ ေတြ႔ေအာင္႐ႈရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါျဖင့္... ဆိုင္းဘုတ္ကို မ႐ႈရပါ။ ျဖစ္ပ်က္ကိုသာ ေတြ႔ေအာင္
႐ႈရပါမည္။ ဒီေတာ့... ဘယ္ဟာကိုပဲ ႐ႈ႐ႈ ျဖစ္ပ်က္ျမင္ေအာင္ ႐ႈႏိုင္ရင္
သစၥာဆိုက္တာခ်ည္းျဖစ္၍ ဓမၼာႏုပႆနာအလုပ္ အထေျမာက္ေတာ့
သည္သာ (၀ါ) တိရဏပရိညာအလုပ္ အထေျမာက္ေတာ့သည္သာ
ျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment