ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရာေတာ္
"အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ"
၏
အမွတ္(၃၆)က်မ္းစာ
ေနာက္ဆုံးဆယ္လျမတ္ဗုဒၶ
မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
"အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ"
၏
အမွတ္(၃၆)က်မ္းစာ
ေနာက္ဆုံးဆယ္လျမတ္ဗုဒၶ
မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
႐ုပ္နာမ္ ခႏၶာ
ပထ၀ီ, အာေပါ, ေတေဇာ, ၀ါေယာ(ေျမ,ေရ,မီး,ေလ)
ဟူေသာ အထည္ကိုယ္ အမာခံ႐ုပ္ႀကီး ၄-ပါးႏွင့္
၀ဏၰ(အဆင္း), ဂႏၶ(အနံ႔), ရသ(အရသာ), ၾသဇာ(အစာ
အဟာရတို႔၌ပါေသာ အဆီအႏွစ္) ဤ႐ုပ္ရွစ္ပါး အနည္း
ဆုံးစုမိမွ ကလာပ္(႐ုပ္အစု)တစ္ခုျဖစ္၏။ ဤကဲ့သို႔ ႐ုပ္
ကလာပ္တို႔သည္ ခႏၶာကိုယ္၌ မေရမတြက္ႏိုင္ေအာင္
မ်ား၏။
ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ မာန(အထင္ႀကီးမႈ), ဣႆာ
(မနာလိုမႈ), မစၧရိယ(၀န္တိုမႈ), ဒိ႒ိ(အယူမွားမႈ),
၀ိစိကိစၧာ(ယုံမွားသံသယျဖစ္မႈ)စေသာ မေကာင္းေသာ
ေစတသိက္မ်ားႏွင့္ အတူတြဲ၍ျဖစ္ေသာ စိတ္ကို
အကုသိုလ္စိတ္ဟု ေခၚ၏၊ အေလာဘ, အေဒါသ,
အေမာဟ, သဒၶါ, ပညာ, သတိ, ေမတၱာ, က႐ုဏာ,
မုဒိတာ(သူခ်မ္းသာသည္ကို ၀မ္းေျမာက္မႈ) စေသာ
ေစတသိက္မ်ားႏွင့္ တြဲဘက္၍ျဖစ္ေသာ စိတ္ကို
ကုသုိလ္စိတ္ဟု ေခၚ၏။
ထိုထုိကိစၥ၌ အားထုတ္ေသာ ၀ီရိယ, အာ႐ုံတစ္ခုေပၚ၌
အေတာ္ၾကာေအာင္ တည္ၿငိမ္ေနေသာသမာဓိသည္
အကုသိုလ္ဘက္၌လည္းပါ၏၊ ကုသိုလ္ဘက္၌လည္း
ပါ၏။ ၀ိပါက္စိတ္တို႔သည္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ကံ၏
အက်ဳိးတရားတို႔သာ ျဖစ္ၾက၏။ ႀကိယာစိတ္တို႔လည္း
မ်ားေသာအားျဖင့္ ရဟႏၲာသႏၲာန္၌သာ ျဖစ္ႏိုင္ၾက၏၊
ထို စိတ္ေစတသိက္ အားလုံးကို "နာမ္" ဟုေခၚ၏။
ဤ႐ုပ္နာမ္ ၂-ရပ္ ေပါင္းစပ္ေနသည္ကို "ခႏၶာကိုယ္"
ဟု ေခၚ၏။ ထို ခႏၶာကိုယ္ကိုပင္ ပုဂၢဳိလ္, သတၱ၀ါ, သူ,
ငါ, ဟု ေခၚၾကသည္။
အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာ
အရင္းခံ
ျပအပ္ခဲေသာ နာမ္တရားတို႔တြင္ အမွန္ကို မသိေအာင္
ဖုံးကြယ္တတ္ေသာ ေမာဟကို "အ၀ိဇၨာ"ဟု ေခၚ၏၊
အ၀ိဇၨာက ဖုံးကြယ္၍ထားေသာေၾကာင့္ အျပစ္ကိုမျမင္
ႏိုင္ဘဲ လိုခ်င္မႈ ေလာဘျဖစ္ရ၏။ ထိုေလာဘကို "တဏွာ"
ဟုလည္းေကာင္း, တပ္မက္မႈ တဏွာကိုပင္ "ရာဂ" ဟု
လည္းေကာင္း ေခၚ၏၊ ဤ႐ုပ္နာမ္ ခႏၶာကိုယ္၏ အရင္းခံ
သည္ အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာပင္တည္း၊ ထို အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာ
ေၾကာင့္ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာကို အျပစ္မျမင္ဘဲ လိုခ်င္ေနသည့္
အတြက္ ထိုထိုကံကိုျပဳ၍ ဘ၀အဆက္ဆက္၌ ဆက္ကာ
ဆက္ကာ ျဖစ္ေနေသာ ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ ျဖစ္ရ၏၊ ထို႔သို႔
တစ္ဘ၀ၿပီး တစ္ဘ၀ ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ေနရျခင္းကို
ပင္ "သံသရာလည္ျခင္း" ဟုေခၚရ၏၊ သတၱ၀ါတစ္ေယာက္၏
သံသရာသည္ အစမထင္ရွားေအာင္ပင္ ၾကာျမင့္ခဲ့ၾကၿပီ။
သံေ၀ဂ၀တၳဳ ရွစ္ပါး
႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ သံသရာသည္ အစမထင္ရွားေအာင္ ၾကာခဲ့ပါ
ေသာ္လည္း ထိုသံသရာအတြင္း၌ ခ်မ္းသာသုခႏွင့္ က်င္
လည္ခဲ့ရၾကသည္ မဟုတ္ပါ၊ လူ႔ဘ၀၌ျဖစ္ေသာအခါ
အမိ၀မ္းေခါင္း က်ဥ္းက်ဥ္းေျမာင္းေျမာင္း ေမွာင္ေမွာင္မဲမဲ
ထဲ၌ အလြန္ေသးငယ္ေသာ ႐ုပ္ခႏၶာကေလးမွ စ၍
တစ္ေျဖးေျဖး ႀကီးရင့္ကာ ဆယ္လေညာင္းေအာင္ ေအာင္း
ခဲ့ရ၏၊ မိခင္ေရာ သူငယ္ပါ ေသေရး ရွင္ေရး စိတ္မေအး
ေလာက္ေအာင္ ဖြားျမင္ခဲ့ရ၏၊ ဤသို႔"ဇာတိဒုကၡ" ခုေခၚ
ရေသာ ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ခံစားၿပီး၍ ဖြားျမင္ၿပီးေသာအခါ
အိုရျခင္း နာရျခင္း ေသရျခင္းဟူေသာ ဇရာဒုကၡ ဗ်ာဓိဒုကၡ
မရဏဒုကၡတို႔ႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရျပန္၏၊ ထို ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္
စိတ္ေရာကိုယ္ပါ ေအးခ်မ္းစြာ မေနႏိုင္ၾက၊ ဤသို႔ ဒုကၡအမ်ဳိး
မ်ဳိးကို ခံးစား၍ ေသေသာအခါ အမ်ားစုက ငရဲ တိရစၧာန္
ၿပိတၱာဘ၀၌သာ၍ ဆိုး၀ါးေသာ ဒုကၡကို ခံစားၾကရ၏၊
ဤနည္းအားျဖင့္ အတိတ္ဘ၀မ်ားစြာ သံသရာကလည္း
ဒုကၡမ်ဳိးစုံ အဖုံဖုံျဖင့္ က်င္လည္ခဲ့ရ၏၊ အရိယာ မျဖစ္ေသးသမွ်
ေနာက္ဘ၀မ်ားစြာ သံသရာ၌လည္း ဒုကၡမ်ဳိးစုံျဖင့္ က်င္လည္
ၾကရဦးမည္သာ၊ ထို ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးမွ လြတ္ခြင့္ရတုန္း အခိုက္
မွာလည္း စား၀တ္ေနေရးအတြက္ အစာရွာေဖြရေသာ ဒုကၡ
တို႔လည္း နည္းနည္းမဟုတ္ပါ၊ ေန႔စဥ္ေတြ႔ေနရေသာ ဒုကၡပင္
ျဖစ္၏၊ အစာရွာရင္းပင္ မင္းျပစ္စေသာ အျပစ္ေၾကာင့္ အလြန္
ေၾကာက္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ဒုကၡကို ခံရေသး၏၊ ထို႔ေၾကာင့္
ဤျပခဲ့ေသာ ဒုကၡရွစ္ပါးကို သံသရာ၀ယ္ ၿငီးေငြ႔ေသာ
သံေ၀ဂဉာဏ္ ျဖစ္ဖို႔ရန္ "သံေ၀ဂ၀တၳဳရွစ္ပါး" ဟု
ဘုရားေဟာေတာ္မူပါသည္။
ကမၼ႒ာန္းမွန္သမွ်
အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာ
ကုန္ဖို႔သာ
အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာေၾကာင့္ သံသရာ၀ယ္ ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္
က်င္လည္ေနရပုံကို သိေသာအခါ ထိုအ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာ
ကုန္ေအာင္ ႀကဳိးစားရေသာနည္းကို ရွာၾကရ၏။ ထိုနည္း
ကို ဘုရားတစ္ဆူ ပြင့္ေတာ္မူမွသာ ဘုရားေဟာေတာမူ၍
သိၾကရ၏။ သမုျဒာသို႔ ၀င္ဖို႔ရန္ ဆိပ္ကမ္းမ်ားစြာရွိသကဲ့သို႔
သံသရာ၏ တစ္ဖက္ကမ္းျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သို႔ ၀င္ရန္လည္း
ကမၼ႒ာန္းတည္းဟူေသာ ဆိပ္ကမ္းေတြ အမ်ားအျပားပင္
ရွိ၏။ ထိုကမၼ႒ာန္းကို အားထုတ္ရင္းပင္ အ၀ိဇၨာတဏွာတို႔
နည္း၍နည္း၍ လာမွသာ ထိုကမၼ႒ာန္းလမ္းစဥ္သည္ မွန္
ေသာလမ္းစဥ္ ျဖစ္၏။ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ေသာ္လည္း
အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာမနည္းလွ်င္ ကမၼ႒ာန္းေသာ္လည္း မွား
ေနလိမ့္မည္၊ သို႔မဟုတ္ မိမိကေသာ္လည္း အ၀ိဇၨာႏွင့္
တဏွာနည္းလိုေသာဆႏၵ မရွိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္လိမ့္မည္။
ကမၼ႒ာန္းနည္းမွန္၍ မိမိဆႏၵက အ၀ိဇၨာႏွင့္တဏွာ ကုန္ေစ
လိုလွ်င္ကား ကမၼ႒ာန္းဟူသမွ်သည္ အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာ
နည္းပါးရာမွ တစ္စတစ္စ ကုန္ဖို႔သာျဖစ္သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္
ဤအခ်က္လည္း ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ရင္း တဏွာ နည္း-
မနည္းကို ၾကည့္႐ႈရန္ တရားေၾကးမုံ ေထာက္မွန္ႀကီး
ျဖစ္သည္ဟု မွတ္ပါ။
ကာယဂတာသတိ ကမၼ႒ာန္း
"ရဟန္းသည္ မိမိကိုယ္ကာယကို အဖန္ဖန္႐ႈ၍ေသာ္လည္း
ေနရ၏" ဟု ဗုဒၶျမတ္စြာ ေဟာေတာ္မူ၏။ ထိုသို႔ ေဟာေတာ္
မူသည့္အတိုင္း ကိုယ္ကာယကို ႐ႈရာ၌ ဆံပင္, ေမြးညႇင္း,
ေျခသည္း, လက္သည္း, သြား, အေရစေသာ "ကာယဂတာ
သတိ" ဟုလည္း ေခၚအပ္ေသာ ကမၼ႒ာန္းသည္ တစ္ပါးအပါ
အ၀င္ ျဖစ္၏။ အရွင္ အာနႏၵာသည္ ရဟႏၲာျဖစ္ခါနီး၌ စႀကၤ ံ
သြားရင္း "ကာယဂတာ သတိ" ကို ႏွလုံးသြင္းေတာ္မူ၏။
ေခမာေထရီအေလာင္းျဖစ္ေသာ မိဖုရားကိုလည္း "သတိ
ကာယဂတာ တ်တၳဳ- အသင့္အား ကိုယ္ကာယ၌ျဖစ္ေသာ
သတိကို ျဖစ္ေစေလာ့"ဟု ဗုဒၶျမတ္စြာ တိုက္တြန္းေတာ္မူ၏။
မေထရ္ ၂ပါး
ေကသာ ေလာမာရြတ္၍
တရား ရပုံ
မလယအရပ္၌ ေနေသာ "မဟာေဒ၀ေထရ္"၏ အထံ၌
ကမၼ႒ာန္းေတာင္းလာေသာ မေထရ္ ၂-ပါးတို႔သည္
နိကာယ္ ၂-ရပါ ၃-ရပ္ကို တတ္ကၽြမ္းသူမ်ား ျဖစ္ၾက၏။
သို႔ေသာ္ ကမၼ႒ာန္းဆရာေတာ္သည္ ထိုနိကာယ္ေဆာင္
မေထရ္ ၂-ပါးအား "ေကသာ ေလာမာ နခါ ဒႏၲာ တေစာ"
စေသာ ေကာ႒ာသကမၼ႒ာန္းကို ၄-လပတ္လုံး ရြတ္အံ၍
ေနၾကရန္ ေပးေတာ္မူ၏။ ထိုမေထရ္ ၂-ပါးသည္ ဆရာၫႊန္
ျပသည့္အတိုင္း ၄-လပတ္လုံး "ေကသာ, ေလာမာ, နခါ
ဒႏၲာ, တေစာ" စေသာအားျဖင့္ ရြတ္အံေနစဥ္ပင္ ၃၂-ပါး
ေသာ ေကာ႒ာသတို႔ကို အလြန္ထင္ျမင္လာရကား
ေသာတာပန္ ျဖစ္ၾကပါသည္၊ ဤမွ်ေလာက္ထင္ရွားေသာ
ေရွးသူေတာ္ေကာင္းမ်ား အသုံးျပဳေလ့ရွိေသာ ေရွးေခတ္က
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ား၀ယ္ သင္ျပေလ့ရွိေသာ "ကာယဂတာ
သတိ" ဟုလည္း ေခၚအပ္ေသာ ဤေကာ႒ာသကမၼ႒ာန္းကို
တေစာတိုင္ေအာင္ အက်ယ္ျပပါမည္။
ဆံပင္။ ။ ဦးေခါင္းအထက္၌ အေရအတြက္ မ်ားစြာေသာ
ဆံပင္တို႔သည္ အဆင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း, ပုံသ႑ာန္
အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, အနံအားျဖင့္ လည္းေကာင္း, ေပါက္ရာ
အရပ္အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, အေၾကာင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း,
မတင့္တယ္ကုန္, စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းကုန္၏။ ရြံရွာဖြယ္ေကာင္း
ကုန္၏။ ဤ ဆံပင္တို႔သည္ ငါမဟုတ္, သူမဟုတ္, ငါ့ဥစၥာလဲ မဟုတ္,
သူ႔ဥစၥာလဲ မဟုတ္, အခ်ိန္ရွိသ၍ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ပထ၀ီဓာတ္
လြန္ကဲေသာ ႐ုပ္ကလာပ္ အစုသာျဖစ္၍ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ တို႔သာ
ျဖစ္ၾကသည္တကား။
ေမြးညႇင္း။ ။ တစ္ကိုယ္လုံး၌ အႏွံ႔ေပါက္ေနေသာ မ်ားစြာေသာ
ေမြးညႇင္းတို႔သည္ အဆင္းအားျဖင့္ လည္းေကာင္း, ပုံသ႑ာန္
အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, အနံ႔အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, ေပါက္ရာ
အရပ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း, အေၾကာင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း,
မတင့္တယ္ကုန္, စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းကုန္၏၊ ရြံရွာဖြယ္ေကာင္း
ကုန္၏။ ဤေမြးညႇင္းတို႔သည္ ငါမဟုတ္, သူမဟုတ္, ငါ့ဥစၥာလဲ မဟုတ္,
သူ႔ဥစၥာလဲ မဟုတ္, အခ်ိန္ရွိသ၍ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ပထ၀ီဓာတ္
လြန္ကဲေသာ ႐ုပ္ကလာပ္အစုသာ ျဖစ္၍ အနိစ ဒုကၡ အနတၱ တို႔သာ
ျဖစ္ၾကသည္တကား။
ေျခသည္း လက္သည္း။ ။ လက္ဖ်ား ေျခဖ်ားတို႔၌ ႏွစ္ဆယ္ေသာ
လက္သည္း ေျခသည္းတို႔သည္ အဆင္းအားျဖင့္ လည္းေကာင္း,
ပုံသ႑ာန္အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, အနံ႔အားျဖင့္ လည္းေကာင္း,
ေပါက္ရာအရပ္အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, အေၾကာင္းအားျဖင့္
လည္းေကာင္း, မတင့္တယ္ကုန္, စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းကုန္၏၊
ရြံရွာဖြယ္ ေကာင္းကုန္၏။ ဤလက္သည္း ေျခသည္းတို႔သည္
ငါမဟုတ္, သူမဟုတ္, ငါ့ဥစၥာလဲ မဟုတ္, သူ႔ဥစၥာလဲ မဟုတ္,
အခ်ိန္ရွိသ၍ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ပထ၀ီဓာတ္လြန္ကဲေသာ ႐ုပ္ကလာပ္
အစုသာျဖစ္၍ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ တို႔သာ ျဖစ္ၾကသည္ တကား။
သြား။ ။ သြားဖုံး၌ေပါက္ေသာ သုံးဆယ့္ႏွစ္ေခ်ာင္းေသာ
သြားအေပါင္းတို႔သည္ အဆင္းအားျဖင့္ လည္းေကာင္း, ပုံသ႑ာန္
အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, အနံ႔အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, ေပါက္ရာအရပ္
အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, အေၾကာင္းအားျဖင့္ လည္းေကာင္း, မတင့္
တယ္ကုန္, စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းကုန္၏၊ ရြံရွာဖြယ္ေကာင္းကုန္၏။
ဤသြားအေပါင္းတို႔သည္ ငါမဟုတ္, သူမဟုတ္, ငါ့ဥစၥာလဲ မဟုတ္,
သူ႔ဥစၥာလဲ မဟုတ္, အခ်ိန္ရွိသ၍ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ပထ၀ီဓာတ္
လြန္ကဲေသာ ႐ုပ္ကလာပ္အစုသာျဖစ္၍ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ တို႔သာ
ျဖစ္ၾကသည္တကား။
အေရ။ ။ တစ္ကိုယ္လုံး၀ယ္ အသား၏အေပၚ၌တည္ေနေသာ
အေရထူ အေရပါးအားျဖင့္ ႏွစ္မ်ဳိးျပားေသာ အေရသည္ အဆင္း
အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, ပုံသ႑ာန္အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, အနံ႔
အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, ျဖစ္ရာအရပ္အားျဖင့္ လည္းေကာင္း,
အေၾကာင္းအားျဖင့္ လည္းေကာင္း, မတင့္တယ္, စက္ဆုပ္ဖြယ္
ေကာင္း၏။ ရြံရွာဖြယ္ေကာင္း၏၊ ဤအေရတို႔သည္ ငါမဟုတ္,
သူမဟုတ္, ငါ့ဥစၥာလဲ မဟုတ္, သူ႔ဥစၥာလဲ မဟုတ္, အခ်ိန္ရွိသ၍
ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ ပထ၀ီဓာတ္ လြန္ကဲေသာ ႐ုပ္ကလာပ္အစုသာ
ျဖစ္၍ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱ တို႔သာ ျဖစ္ၾကသည္တကား။
အဓိပၸာယ္ရွင္းလင္းခ်က္
တစပဥၥက ကမၼ႒ာန္း
ဆံပင္, ေမြးညႇင္း, ေျခသည္း, လက္သည္း, သြား, အေရ,
ဤငါးပါးကို "တစပဥၥက" ဟုေခၚ၏၊ (တစ- အေရအားျဖင့္
+ပဥၥက- ငါးခုအေပါင္း၊) ဤငါးပါးကိုပင္ ဤစာ၌ ေရးျပ
သည့္အတိုင္း ႏႈတ္တက္ေအာင္ က်က္၍ ကမၼ႒ာန္း
အားထုတ္ခ်ိန္၌, သို႔မဟုတ္ အခြင့္ရသည့္ အခ်ိန္တိုင္း၌
ေျဖးေျဖးစဥ္းစား၍ ရြတ္ဆိုေနပါလွ်င္ "တပဥၥက ကမၼ႒ာန္း"
ကို အားထုတ္ရာ ေရာက္ေသာေၾကာင့္ အဆင္း စေသာ
အားျဖင့္ ဆံပင္ စသည္တို႔၏ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းပုံကို
ရွင္းျပပါမည္။
(ဆံပင္၌ စက္ဆုပ္ဖြယ္) ဆံပင္တို႔သည္ အဆင္းအားျဖင့္
မည္းနက္ေသာ အဆင္းရွိကုန္၏၊ ပုံသ႑ာန္အားျဖင့္
ရွည္၍လုံးေသာ ပုံသ႑ာန္ ရွိကုန္၏၊ ထိရလွ်င္ ၾကမ္း
ေသာေၾကာင့္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းကုန္၏၊ အနံ႔အား
ျဖင့္ ဆီလိမ္းမႈစသည္ကို မျပဳဘဲ ပင္ကိုယ္အတိုင္းျဖစ္
လွ်င္ အလြန္စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းကုန္၏၊ မီး၌ထည့္၍
အနံ႔ခံလွ်င္ သာ၍ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းေသး၏၊ ဆံပင္
တို႔သည္ သလိပ္, သည္းေျခ, ေသြး, ျပည္, က်င္ႀကီး,
က်င္ငယ္တို႔ေၾကာင့္ ေပါက္လာၾကရ၏၊ ဤသို႔ ေပါက္
လာျခင္း၏ အေၾကာင္းအားျဖင့္လည္း ရြံရွာဖြယ္ေကာင္း
ကုန္၏၊ ဤဆံပင္တို႔သည္ မစင္ေပၚ၌ေပါက္လာေသာ
မိႈကဲ့သို႔ သုံးဆယ့္တစ္ပါးေသာ ေကာ႒ာသအစုအပုံ
ေပၚ၀ယ္ ထိပ္ဆုံးက်ေသာ ဦးေခါင္းေပၚ၌ ေပါက္ၾကရ၏၊
ထို႔ေၾကာင့္ ေပါက္ရာအရပ္အားျဖင့္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္း
ကုန္၏။ ဤသို႔လွ်င္ ဆံပင္တို႔သည္ အဆင္း, ပုံသ႑ာန္,
အနံ႔, ျဖစ္ရျခင္း၏အေၾကာင္း, ျဖစ္ရာအရပ္, ဤသို႔
ငါးပါးေသာ အျပားအားျဖင့္ စက္ဆုပ္ ရြံရွာဖြယ္ေကာင္းပုံ
ကို ဉာဏ္၌ထင္ေအာင္ ဆင္ျခင္ၾကည့္႐ႈရသည္၊ ဆံပင္
တို႔သည္ ႐ုပ္ကလာပ္အစုအေ၀းသာျဖစ္၏၊ ထို႐ုပ္ကလာပ္
တြင္လည္း ပထ၀ီဓာတ္၏ သတိၱလြန္ကဲမႈေၾကာင့္ မာေသာ
ၾကမ္းေသာ အေတြ႔ကို ေတြ႔ရ၏၊ ႐ုပ္ကလာပ္အစုအေ၀း
သာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ "ငါဟု လည္းေကာင္း, သူဟု လည္း
ေကာင္း" ေခၚဆိုဘို႔ရာ အတၱမဟုတ္၊ ဆံပင္အတြင္း၌ အတၱ
လည္းမရွိ၊ ထို႔ေၾကာင့္ အနတၱျဖစ္၏၊ အခ်ိန္ရွိသ၍ ျဖစ္ပ်က္
ေနေသာ ႐ုပ္ကလာပ္အစုသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အနိစၥ ဒုကၡ
တို႔သာ ျဖစ္ေလသည္၊ ဤအခ်က္ကို ၀ိပႆနာဉာဏ္တည္း
ဟူေသာ မွန္အျပင္တြင္ ထင္ျမင္လာေအာင္ ဆင္ျခင္ရပါသည္။
(ေမြးညႇင္းစသည္) ေမြးညႇင္းစေသာ ေလးပါးတို႔၌လည္း အဆင္း
အားျဖင့္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းပုံ, ပုံသ႑ာန္အားျဖင့္ စက္ဆုပ္
ဖြယ္ေကာင္းပုံ, အနံ႔အားျဖင့္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းပုံ, သလိပ္,
သည္းေျခ, ေသြး, ျပည္, က်င္ႀကီး, က်င္ငယ္တို႔ေၾကာင့္
ျဖစ္ရကား အေၾကာင္းအားျဖင့္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းပုံ,
ျဖစ္ရာအရပ္အားျဖင့္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေကာင္းပုံတို႔ကို
ဉာဏ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္၍ ပထ၀ီဓာတ္လြန္ကဲေသာ
႐ုပ္ကလာပ္သာ ျဖစ္ပုံကိုလည္းေကာင္း, ပုဂၢဳိလ္, သတၱ၀ါ,
သူ ငါ မဟုတ္ပုံကိုလည္းေကာင္း, ႐ုပ္ကလာပ္ အစုအေ၀း
သာျဖစ္၍ ထို႐ုပ္ကလာပ္တြင္ ပထ၀ီဓာတ္၏ သတိၱလြန္ကဲ
ပုံကုိ လည္းေကာင္း, ၀ိပႆနာဉာဏ္ တည္းဟူေသာ
မွန္၀ယ္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ထင္ျမင္ေအာင္ ဆင္ျခင္ရ
ၾကည့္႐ႈရပါသည္။
No comments:
Post a Comment