စိတ္ဆိုတာ မေကာင္းမႈမွာပဲ ေမြ႔ေလ်ာ္တတ္တဲ့
သေဘာရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယုတ္ႏွိမ့္ရာအရပ္
ဒုစ႐ိုက္နယ္ပယ္ဟာ ႀကံသိစိတ္ရဲ႕ က်က္စားရာ
စားက်က္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၀က္ဆိုတာ
မစင္အညစ္အေၾကးကိုသာ ခုံမင္ေလ့ရွိေပမယ့္
ဆန္ကြဲထမင္း က်ဳိေကၽြးေတာ့လည္း စားေသးတာပဲ
မဟုတ္လား။ ကၽြဲဟာ ႏြံမွာေပ်ာ္ေလ့ရွိေပမယ့္
ေရထဲေမာင္းခ်ေတာ့လည္း ကူးေသးတာပဲ မဟုတ္လား။
ဒီလိုပဲ၊ စိတ္ဟာ မေကာင္းမႈမွာ ေမြ႔ေလ်ာ္ေနေပမယ့္
ျပဳျပင္ေပးရင္ ေကာင္းလာႏိုင္ပါတယ္။ အယုတ္မွ
အျမတ္သို႔ တြန္းတင္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ အျမတ္မွ အျပတ္သို႔
(ဘ၀ခ်ဳပ္ျပတ္ရာ နိဗၺာန္သို႔) ေရာက္ႏိုင္ပါေသးတယ္။
`ပါေသးတယ္ . . . ပါေသးတယ္´လို႔ ေျပာရတာက
ေမွာက္ထားတဲ့လက္၀ါး လွန္ရသေလာက္ေတာ့
မလြယ္လို႔ပါပဲ။ စိတ္ဆိုတာက ေခြးၿမီးေကာက္ က်ည္ေတာက္
စြပ္တာထက္ေတာင္ ခက္ပါေသးတယ္။
ေလ်ာ့တိေလ်ာ့ရဲ႕အားထုတ္ပုံမ်ဳိး၊ စမ္းၾကည့္႐ုံမ်ဳိးနဲ႔ေတာ့
အယုတ္မွ အျမတ္သို႔ မတတ္သာဘူး။
အျမတ္မွအျပတ္သို႔ကား ေ၀လာမွေ၀း၊ ၿမဲၿမံေသာစိတ္
ၿမဲၿမံေသာသတိ ျဖင့္သာ ျမင့္ရာျမတ္ရာမွသည္
နိဗၺာန္ဆီအထိ ဆိုက္ေရာက္ႏိုင္ပါတယ္။
မဟာေဗာဓိၿမဳိင္ဆရာေတာ္ (၁၉၉၇ ခုႏွစ္၊ နတ္တလူေတာရၾသ၀ါဒ)
No comments:
Post a Comment