နိေရာဓသစၥာ
ရွင္းလင္းခ်က္
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရာေတာ္
"အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ"
၏
ဒသမက်မ္းစာ
အနာဂတ္သာသနာေရး
စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
(နိေရာဓ=ခ်ဳပ္ရာ, ကုန္ခန္းရာ၊)
သစၥာႏွစ္ပါးတို႔တြင္ သမုဒယတဏွာသည္
ဒုကၡျဖစ္ဖို႔ရန္ "အေၾကာင္းသစၥာ"ပင္တည္း၊
ဒုကၡဟူသမွ်ကား တဏွာအရင္းခံ၍
ျဖစ္ရေသာ "အက်ဳိးသစၥာ" ပင္တည္း၊
အေၾကာင္း တဏွာ သမုဒယ ခ်ဳပ္ဆုံးလွ်င္
အက်ဳိးဒုကၡ အားလုံးလည္း ခ်ဳပ္ဆုံးမည္သာ
ျဖစ္၏၊ ကမၼ႒ာန္းကို အားထုတ္ေနသူတို႔သည္
ကမၼ႒ာန္းလမ္းစဥ္ျဖင့္ တက္သြားေသာ
အခါ ဤ"နိေရာဓ"မည္ေသာ နိဗၺာန္ကို
ဉာဏ္ျဖင့္ အထင္အရွား ျမင္ၾက၏။
ပထမအႀကိမ္ ျမင္လိုက္လွ်င္
(ေသာတာပန္ျဖစ္၍) သႆတဒိ႒ိ,
ဥေစၧဒဒိ႒ိ ႏွစ္မ်ဳိးႏွင့္ တြဲဖက္ျဖစ္ေသာ
ဘ၀တဏွာ, ၀ိဘ၀တဏွာ ႏွစ္မ်ဳိးလုံး
ထိုပုဂၢဳိလ္၏ သႏၲာန္မွ ကင္းသြားေတာ့၏၊
ဆက္လက္အားထုတ္၍ ထိုနိဗၺာန္တရားကို
ဒုတိယအႀကိမ္ ျမင္လာေသာအခါ
(သကဒါဂါမ္ ျဖစ္၍) ကာမတဏွာသည္
အေတာ္နည္းသြား၏၊ တတိယအႀကိမ္
ျမင္ျပန္ေသာအခါ (အနာမ္ဂါမ္ ျဖစ္၍)
ကာမတဏွာ အားလုံးကုန္ေလၿပီ၊
သို႔ေသာ္ ျဗဟၼာ့ဘ၀ကို ႏွစ္သက္၍
ေနေသာ ဘ၀တဏွာတစ္မ်ဳိးကား
က်န္ေနေသး၏၊ စတုတၳအႀကိမ္
ျမင္ျပန္ေသာအခါ (ရဟႏၲာျဖစ္၍)
ျဗဟၼာ့ဘ၀ကိုေသာ္မွ မႏွစ္သက္
ေတာ့ဘဲ တဏွာအားလုံး
ကုန္ဆုံးေလေတာ့၏၊ ထို႔ေၾကာင့္
နိဗၺာန္ကို ထို တဏွာ သုံးမ်ဳိး၏
အၾကြင္းအက်န္ မရွိေအာင္ ကုန္ရာ
"နိေရာဓသစၥာ" ဟု ေဟာေတာ္
မူသည္။
နိဗၺာန္၏သေဘာ
"နိဗၺာန္သည္ သႏၲိသေဘာရွိ၏"ဟု
က်မ္းဂန္တို႔၌ ဆို၏၊ သႏၲိဟူသည္
ၿငိမ္းေအးျခင္းတည္း၊ ယခုလက္ရွိ
႐ုပ္နာမ္ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ နိဗၺာန္သည္
ဟိုဘက္ကမ္းႏွင့္ ဤဘက္ကမ္း
ကဲ့သို႔ တစ္ဖက္တစ္လမ္းျဖစ္၏၊
ထို႔ေၾကာင့္ နိဗၺာန္၏ ေအးၿငိမ္းျခင္း
သႏၲိသုခကို ဤ႐ုပ္နာမ္တို႔၏
ပူေလာင္ျခင္း ဒုကၡ ႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္
ၾကည့္မွ သာ၍ သိသာသည္၊
"ဤခႏၶာကိုယ္(႐ုပ္နာမ္)အားလုံး
သည္ မီးေလာင္ေနသလို ပူေလာင္
ေနသည္" ဟု ေျပာလွ်င္ ႐ုပ္တရက္
သေဘာေပါက္လိမ့္မည္ဟု မထင္ေပ၊
မိမိကိုယ္တိုင္ တရားအားထုတ္ေနသူ
ျဖစ္မွသာ သေဘာေပါက္ႏိုင္စရာ
ရွိပါသည္၊ ဥပမာ... ေႏြအခါ
ေနပူထဲ၌ အလုပ္လုပ္ေနသူသည္
ထိုကဲ့သို႔ ေနပူထဲမွာပင္ ခရီးသြား
စရာကိစၥ ရွိျပန္ေသာ္လည္း ထူးျခား
၍ ပူသည္ဟု မထင္၊ အရိပ္၌ ေနသူ
ကသာ ထိုအပူမ်ား၏ ပူေၾကာင္းကို
သိသကဲ့သို႔တည္း။
႐ုပ္နာမ္ခႏၶာ
ပူေလာင္ပုံ
႐ုပ္ႏွင့္နာမ္ ႏွစ္မ်ဳိးလုံး ေပါင္းစပ္မိ
ေနေသာ အရာကို "သတၱ၀ါ (လူ
စသည္)" ဟု ေခၚထားၾကသည္၊
(လူဟု ေခၚရေသာ မိမိခႏၶာကိုယ္၌
စိတ္စိုက္ထားပါ၊) ဤခႏၶာကိုယ္
သည္ အမိ၀မ္းေခါင္း ေအာင္းသည္
ကစ၍ ဖြားျမင္သည့္တိုင္ေအာင္
ဇာတိဒုကၡ ျဖစ္ေနရသျဖင့္ ဇာတိမီး
အေလာင္ခံရ၏၊ ဖြားၿပီးေနာက္
ႏုနယ္ေသာအသားကို ဟိုဟာ
သည္ဟာျဖင့္ ထိခိုက္ရျခင္း,
ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္း,အေတာ္
ံႀကီးလာလွ်င္ လိုတာမရျခင္း,
အမိအဖႏွင့္ကြဲေနရျခင္း, ၀မ္းနည္း
ဖြယ္ေတြ႔ေနရျခင္း, ငိုရျခင္း,
ကိုယ္ဒုကၡ စိတ္ဒုကၡ ျဖစ္ရျခင္း,
စသည္တို႔ေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္မွာ
ဒုကၡမီးပူ အမ်ဳိးမ်ဳိး အေလာင္ခံေန
ရ၏၊ ထိုအတြင္းမွာပင္ မက်န္းမမာ
ေရာဂါမီးပူ အမ်ဳိးမ်ဳိး အေလာင္ခံရ
ေသး၏၊ အိုမင္းလာလွ်င္ ဇရာမီး
မရဏမီးတို႔က ေလာင္ျပန္ေတာ့၏၊
ထိုသို႔ အထင္အရွား အပူမီးေတြ
အေလာင္ခံရ႐ုံသာမကေသး၊
(ႏွမ္းအိုးကင္းကို မီးက်ီးေပၚတင္
လိုက္ေသာအခါ ဖ်စ္ဖ်စ္ ဖ်စ္ဖ်စ္
ျမည္လ်က္ ႏွမ္းလုံးတိုင္း က်က္
ေနသကဲ့သို႔) ဤ ခႏၶာကိုယ္၀ယ္
႐ုပ္ဟူသမွ် ေနရာမလပ္ ပ်က္၍
ေနရကား အခ်ိန္ရွိသမွ် ႐ုပ္ခႏၶာကို
မရဏမီး ေလာင္ေန၏၊ နာမ္ခႏၶာ
ကား ႐ုပ္ထက္ပင္ အပ်က္ျမန္
မရဏမီး ေလာင္ခံရမႈ မ်ားပါေသးသည္။
ေရာဂါျဖစ္ေနေသာ
ရြာႀကီး
ဤေနရာ၌ ဥပမာတစ္ခုကို
စဥ္းစားၾကစို႔၊ ရြာအိုႀကီး တစ္ရြာ၀ယ္
ကူစက္တတ္ေသာ အနာေရာဂါဆိုး
ျဖစ္ေန၏၊ လူေတြကား တစ္ေယာက္ၿပီး
တစ္ေယာက္ ေသေနၾကသည္၊
ထိုအတြင္းမွာ ကိုယ္၀န္အရင့္အမာ
ေတြလည္း ဖြားျမင္ေနၾကေသး၏၊
မီးဖြားၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပဳိင္နက္
အခ်ဳိ႔ မိခင္မ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ားလည္း
ထုိကူးစက္ေသာ ေရာဂါေၾကာင့္
ပ်က္စီးၾက၏၊ တခ်ဳိ႔လည္း ကိုယ္၀န္
အရင့္အမာႏွင့္ မီးဖြားခ်ိန္ နီးေနၿပီ၊
ေဆြေတြ မ်ဳိးေတြ အေတာ္မ်ားစြာ
ေသၿပီးေနာက္ ထိုေရာဂါကူးစက္
လ်က္ က်န္ေနေသးေသာ တခ်ဳိ႔
ေဆြမ်ဳိးမ်ားကို မိမိကိုယ္တိုင္ ေရာဂါ
ျဖစ္လ်က္ ျမင္ေနရေသာ လူတစ္ေယာက္
သည္ အဘယ္သို႔ စိတ္ျဖစ္ရွာမည္နည္း၊
ဒုကၡေတြ ဗေလာင္ဆူေနေသာ ဤ
ရြာႀကီးကို လည္းေကာင္း, က်န္ေနေသး
ေသာ ေဆြမ်ဳိးေတြကို လည္းေကာင္း,
မိမိ၏ ကိုယ္ခႏၶာကိုလည္းေကာင္း, ေမွ်ာ္
လင့္ခ်က္ရွိႏိုင္ဦးမည္ေလာ၊ ခင္မင္တြယ္
တာ သာယာႏိုင္ပါဦးမည္ေလာ။
ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္လ်က္
တရားေပါက္ခါနီးသူ, တရားေပါက္၍
အရိယာျဖစ္ေနသူတို႔သည္ မိမိတို႔
ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ တစ္ခါတစ္ရံ ကမၼ႒ာန္း
စိတ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ၾကည့္ေသာအခါ
ယခုျပခဲ့ေသာ ဥပမာသည္ အၾကမ္းစား
သာ ျဖစ္ေသး၏၊ ဤခႏၶာကိုယ္၌ ဇာတိမီး
အစ မရဏမီး အဆုံးရွိေသာ မီးမ်ားအျပင္
အခ်ိန္ရွိသမွ် ခဏတိုင္းပ်က္ေနေသာ
႐ုပ္နာမ္ခႏၶာတို႔၏ ပ်က္ေနပုံကို ျမင္ေနၾက
ေသာ ေယာဂီပုဂၢဳိလ္တို႔အား တစ္ကိုယ္လုံး
ဒုကၡမီးေတြ ေလာင္ေနပုံကို ျမင္ၾကသျဖင့္
ရရွိဆဲ ခႏၶာကိုယ္ကိုလည္း မႏွစ္သက္
မတြယ္တာႏိုင္ၾကေခ်၊ ေနာင္ရဦးမည့္
ခႏၶာကိုယ္ကိုလည္း မေမွ်ာ္လင့္ မေတာင့္
တၾကေတာ့ေပ၊ မလႊဲသာ၍ ျဖစ္ေနေသာ
ဤ႐ုပ္နာမ္ခႏၶာကိုယ္၌ပင္ ၿငီးေငြ႔ေလၿပီ၊
သူတို႔ အလိုဆႏၵ ျဖစ္ေနၾကသည္ကား
ဤ ႐ုပ္နာမ္အားလုံးကို အၿပီးသတ္
ကုန္ဆုံးေစလိုျခင္းပင္တည္း။
No comments:
Post a Comment