Friday, June 14, 2013

ေထရဝါဒ၏ အေျခခံယူဆခ်က္မ်ား

ေထရဝါဒ၏ အေျခခံယူဆခ်က္မ်ား

အရွင္သာရိပုတၱရာ အေလာင္း၊ ဥပတိႆပရိဗုိဇ္သည္ ရာဇၿဂဳိလ္တြင္ လွည့္လည္ကာ
ဆရာရွာစဥ္၊ အရွင္အႆဇိဆြမ္းခံႂကြလာသည္ႏွင့္ ၾကဳံႀကဳိက္သည္။
အရွင္၏ ၾကည္လင္ေသာ မ်က္ႏွာေတာ္ႏွင့္ တည္ၿငိမ္ေသာ ဣေႁႏၵတို႔ကို
ေလးစားၾကည္ညဳိေသာေၾကာင့္ ဤအရွင္ျမတ္ထံတြင္ တရားထူးရႏိုင္တန္ရာ၏ဟု
ယူဆကာ၊ အရွင္ျမတ္ ဆြမ္းခံႂကြရာေနာက္သို႔ တစ္ေကာက္ေကာက္လိုက္ပါသည္။
ဆြမ္းခံၿပီးေသာအခါ ဥပတိႆ အရွင္ျမတ္ကို . .

"ငါ့ရွင္ . . . သင္၏ဣေႁႏၵတို႔သည္ ၾကည္လင္ကုန္၏။ အေရ အဆင္းသည္
စင္ၾကယ္သည္။ ျဖဴစင္ေတာက္ပသည္။ ငါ့ရွင္ . . သင္သည္ အဘယ္သူကို
ရည္ညႊန္း၍ ရဟန္းျပဳသနည္း၊ သင္၏ ဆရားကား အဘယ္သူနည္း၊
အဘယ္တရားကို သင္ႏွစ္သက္ သနည္း" ဟု ေမးသည္။
ထိုအခါ အရွင္အႆဇိက ျပန္လည္ေျဖၾကားသည္မွာ . . .

"ငါ့ရွင္ . . သာကီဝင္မင္းသားျဖစ္ေသာ သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးမွ ရဟန္းျပဳေသာ
ရဟန္းျမတ္သည္ ရွိေတာ္မူသည္။ ငါသည္ ထိုဘုန္းေတာ္ႀကီးေသာ
ရဟန္းျမတ္ကို ရည္ညႊန္း၍ ရဟန္းျပဳသည္။ ထိုျမတ္စြာဘုရားသည္
ငါ၏ ဆရာေပတည္း။ ငါလည္း ထိုျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္ကို
ႏွစ္သက္၏။"

အရွင္ျမတ္၏ အေျဖကို ၾကားရေသာအခါ ဥပတိႆက
"အရွင္၏ ဆရာသည္ အဘယ္အယူရွိသနည္း။ ဘယ္သို႔ေသာ တရားကို
ေဟာၾကားသနည္း" ဟု ဆက္လက္ေမးျမန္းသည္။
ထိုအခါ . . .

"ငါ့ရွင္ . . ငါသည္ ဤသာသနာသို႔ ယခုမွ ဝင္ေရာက္စ ျဖစ္သည္။
ရဟန္းျပဳသည္မွာ မၾကာျမင့္ေသးေသာ ရဟန္းသစ္ျဖစ္သည္။
ငါသည္သင့္အား အက်ယ္အားျဖင့္ တရားကိုေဟာျခင္းငွာ မတတ္ႏိုင္။
သို႔ရာတြင္ သင့္အားအက်ဥ္းအားျဖင့္ အနက္သေဘာကို ေဟာေပအံ့"
ဟု မိန္႔ဆိုသည္။

ဥပတိႆကလည္း အက်ဥ္းမွ်ပင္ျဖစ္ေစ၊ အနက္ကို ေဟာရန္ပန္ၾကားသည္။
ထိုပန္ၾကားခ်က္အရ၊ ဗုဒၶဓမၼ၏ ဝါဒအႏွစ္ခ်ဳပ္အျဖစ္ "ေယာဓမၼာ ေဟတုပၸဘဝါ"
အစရွိေသာ ဂါထာကို ေဟာၾကားသည္။ ထိုဂါထာ၏ ဆိုလိုခ်က္မွာ -
 "အၾကင္(ဒုကၡ)တရားတို႔သည္ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚလာရသည္။
ထိုသို႔ျဖစ္ေပၚလာေစေသာ အေၾကာင္း(သမုဒယ)ကိုလည္း ဘုရားရွင္ေဟာၾကားသည္။
ထုိဒုကၡ၊ သမုဒယ တရားတို႔၏ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစေသာ
အေၾကာင္း နည္းလမ္းကိုလည္းေကာင္း ဘုရားရွင္ ေဟာျပသည္။
ရဟန္းျမတ္ ဗုဒၶသည္ ဤသို႔အယူရွိသည္" . . . . ဟူ၍ ျဖစ္သည္။

ဤဂါထာ၌ အရွင္အႆဇိအက်ဥ္းမွ် ေဖာ္ျပသည့္ တရားအႁမြတ္အတိုင္းပင္
ေဂါတမဗုဒၶ၏ ဝါဒသည္အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးတို႔ကို ေဖၚျပေသာ ဝါဒျဖစ္သည္။
ဒုကၡသည္ အက်ဳိး၊ သမုဒယသည္ အေၾကာင္း၊ ဒုကၡခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္း၊ နိေရာဓသစၥာသည္
အက်ဳိး၊ ဒုကၡကို ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစေသာ နည္းလမ္းက်င့္စဥ္ "မဂၢ"သည္ အေၾကာင္းတရား
ျဖစ္သည္။

ဤသည္မွာ သစၥာေလးပါးတရားကို အႏွစ္ထုတ္ကာ အခ်ဳပ္မွ်ျပန္လည္တင္ျပထားေသာ
ဂါထာ၏ ဆိုလုိရင္းျဖစ္သည္။ ေနာင္အခါ၌ (၄၅)ဝါကာလပတ္လုံး သစၥာေလးပါးကို
အေျခခံလ်က္ ဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ားအားလုံးမွာလည္း
အေၾကာင္းႏွင့္ အက်ဳိးဆက္စပ္ေဟာျပခ်က္မ်ား၊ အေၾကာင္း အက်ဳိးဆက္စပ္
သုံးသပ္ခ်က္ မ်ားသာျဖစ္သည္။ တရားေသစြဲမွတ္ထားရန္၊ တစ္ခ်က္လႊတ္ခ်မွတ္ထားသည့္
ပညတ္ခ်က္ဟူ၍ တစ္စုံတစ္ရာ မပါရွိေခ်။

ေထရဝါဒ၏ အေျခခံယူဆခ်က္မ်ား
ကို
နႏၵာသိန္းဇံ

ေထရဝါဒႏွင့္ပတ္သက္ေသာမွတ္ခ်က္မွားမွ
ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားပါသည္။
{ေစတနာသည္ တူေသာအက်ဳိးကို ေပး၏}
ထြန္းေက်ာ္(L.M.©)

No comments:

Post a Comment