ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ျပဳစုေတာ္မူေသာ
ဘာဝနာဒီပနီ မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္
သခၤါရဒုကၡ နက္နဲပုံ
အသက္ေမြးမႈ အစာအာဟာရမႈႏွင့္ တစ္
ေလာကလုံး ဒုစၥ႐ုိက္ေလာကႀကီး ျဖစ္ေနပုံကို
ျမင္ရလိမ့္မည္၊ ျပဳျပင္မႈႀကီး အၿမဲဖုံးလႊမ္း၍ ေနသည့္
တြက္ေၾကာင့္ ခႏၶာ ၅-ပါးတို႔၏ အစိုးမရမႈႀကီးသည္
အလြန္နက္နဲ၍ ေန၏၊ ျမင္းမိုရ္ေတာင္ႀကီး ဖုံးလႊမ္း၍
ေနေသာ မုန္႔ညႇင္းေစ့ကဲ့သို႔ အလားတူ၏၊ ပညာရွိတို႔
ရိပ္မိ႐ုံမွ် ျပဆိုလိုက္သည္၊ ျပဳျပင္မႈေတြကို အေစ့အစပ္
ျမင္တတ္မွ ရိပ္မိၾကမည္။
ပ႒ာန္း ၂၄-ပစၥည္းသည္ ျပဳျပင္မႈအသိုက္
အအုံကို ကမ္းကုန္ လမ္းကုန္ ေဝဖန္ေသာ အစီအရင္
ေပတည္း၊ နက္နဲေလစြ။
အစိုးမရေသာ အလိုသို႔မလိုက္ေသာ
ခႏၶာငါးပါးတို႔ကို အစိုးရသည္, အလိုသို႔လိုက္သည္ဟု
ထင္ေနၾကရာ၌ အေၾကာင္းရင္းႀကီးတစ္ခုကို ျပဆိုဦးအံ့၊
အလို ၂-မ်ဳိး၊ ၊အလိုသည္ - -
၁။ ပုဂၢဳိလ္၏ အလို၊
၂။ ဓမၼ၏ အလို၊
ဟူ၍ ႏွစ္မ်ဳိးရွိ၏၊
ပုဂၢဳိလ္အလို
ပုဂၢဳိလ္၏ အလိုဆိုသည္ကား ခပ္သိမ္းေသာ
သတၱဝါတို႔သည္ ပကတိေသာ သေဘာအားျဖင့္ အနမတဂၢ
သံသရာ၌ ခ်မ္းသာကိုသာ အစဥ္ထာဝရ အလိုရွိၾကကုန္၏၊
တရံတဆစ္မွ် ဆင္းရဲကို အလိုမရွိၾကကုန္၊ ေကာင္းျမတ္သည္
ကိုသာ အစဥ္ထာဝရ အလိုရွိၾကကုန္၏၊ ယုတ္ညံ့သည္ကို
တရံတဆစ္မွ် အလိုမရွိၾကကုန္။
ဤကား ပုဂၢဳိလ္၏ အလိုတည္း၊ ပုဂၢဳိလ္၏ အႀကဳိက္တည္း။
ဓမၼအလို
ဓမၼအလိုဟူရာ၌ ခပ္သိမ္းေသာ သခၤါရဓမၼတို႔သည္
ျပဳျပင္မႈကို အၿမဲအလိုရွိကုန္၏၊ အျပဳအျပင္ အလြန္ႀကဳိက္ကုန္၏၊
သေဗၺ သတၱာ အာဟာရ႒ိတိကာ----
ဟူေသာ ပါ႒ိေတာ္ျမတ္ႏွင့္အညီ မိမိ မိမိတို႔ႀကဳိက္ရာ
ႀကဳိက္ရာ အေၾကာင္းတရားတည္းဟူေသာ အစာအာဟာရကို
အၿမဲကိစၥ အလိုရွိၾကကုန္၏၊ အစာအာဟာရႏွင့္ ကင္းခဲ့လွ်င္
မ်က္ေတာင္တစ္ခက္မွ် မေနႏိုင္ၾကကုန္၊ ခ်ဳပ္ကြယ္၍သာ
သြားၾကကုန္၏၊ အစာအာဟာရျပည့္စုံလွ်င္ ျပည့္စုံသည့္အေလ်ာက္
ႀကီးပြါးစည္ကားၾကကုန္၏၊ အစာအာဟာရ ေလ်ာ့ပါးလွ်င္
ေလ်ာ့ပါးသည့္အေလ်ာက္ ဆုတ္ယုတ္ၾကကုန္၏၊ ထင္မီးစာႏွင့္
မီးကဲ့သို႔တည္း။
ဤကား ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးတို႔ႏွင့္ ဆက္ဆံေသာ ဓမၼအလိုတည္း။
လူနာေရာဂါႏွင့္ ဓာတ္ႀကဳိက္ ဓာတ္စာ ဥပမာ
ဤ၌ ႐ုပ္ဓာတ္, နာမ္ဓာတ္တို႔၏ ဓာတ္ႀကဳိက္ကို
ဓမၼအလိုဆိုသည္၊ ေလာက၌ မက်န္းမမာ ရွိၾကရာ၌
ဓာတ္ႀကဳိက္ေသာ အစာ, ဓာတ္မႀကဳိက္ေသာအစာဟူ၍
ေရြးခ်ယ္ၾကရ၏၊ သူနာ၏ အလိုအႀကဳိက္ကို မလိုက္မူ၍
အဇၩတၱဓာတ္တို႔၏ အလို, ဓာတ္တို႔၏ အႀကဳိက္ကို ပညာျဖင့္
ဆင္ျခင္၍ ဓာတ္အလိုရွိေသာအစာ, ဓာတ္ႀကဳိက္ေသာ အစာ,
ဓာတ္ေတာင္းေသာအစာကို ေပးမွ ေရာဂါေပ်ာက္ၿငိမ္းသည္၊
ဓာတ္အလိုမရွိေသာ အစာ, ဓာတ္မႀကဳိက္ေသာ အစာ,
ဓာတ္ မေတာင္းေသာ အစာကို ေပးခဲ့လွ်င္ ေဆးအတြက္
ဥပဒ္ျဖစ္တတ္သည္။
ပထဝီလြန္ကဲ၍ ျဖစ္ေသာအနာ၌ ပထဝီဓာတ္ႀကဳိက္ကို
ေပးမိျပန္လွ်င္ ေရာဂါတိုး၏၊ ပထဝီဓာတ္မႀကဳိက္ေသာ အစာကို
ေပးရာ၏၊ ပထဝီႏုံ႔၍ ျဖစ္ေသာ အနာ၌ ပထဝီဓာတ္ႀကဳိက္ေသာ
အစာကို ေပးရာ၏၊ ပထဝီဓာတ္မႀကဳိက္ေသာ အစာကိုေရွာင္ရာ၏၊
ထိုအတူ အာေပါနာ စသည္တို႔၌လည္း အလြန္,
အႏုံ႔ကိုသိ၍ အာေပါဓာတ္ ႀကဳိက္ေသာအစာ, အာေပါဓာတ္
မႀကဳိက္ေသာ အစာ, ေတေဇာႀကဳိက္ေသာအစာ, ေတေဇာ
မႀကဳိက္ေသာ အစာ, ဝါေယာ ႀကဳိက္ေသာအစာ, ဝါေယာ
မႀကဳိက္ေသာ အစာ, သည္းေျခ ဓာတ္ႀကဳိက္ မႀကဳိက္ေသာ
အစာ, သလိပ္ဓာတ္ႀကဳိက္ မႀကဳိက္ေသာ အစာတို႔ကို ေရြးခ်ယ္
၍ ေပးရသည္။
အႀကဳိက္ ၃-မ်ဳိး
၁။ သူနာျဖစ္သူ ပုဂၢဳိလ္က အႀကဳိက္တစ္မ်ဳိး
၂။ ေရာဂါက အႀကဳိက္တစ္မ်ဳိး၊
၃။ အဇၩတၱဓာတ္တို႔၏ အႀကဳိက္တစ္မ်ဳိး၊
ဟူ၍ ၃-မ်ဳိးရွိ၏၊
၁။ ပုဂၢဳိလ္အႀကဳိက္ကို ပုဂၢဳိလ္က ေတာင္းတတ္၏။
၂။ ေရာဂါအႀကဳိက္ကို ေရာဂါဟူေသာ ဝိသမ ဓာတ္ဆိုး
ဓါတ္ဝါးတို႔က ေတာင္းတတ္ကုန္၏။
၃။ အဇၩတၱဓာတ္တို႔၏ အႀကဳိက္ကို အဇၩတၱဓာတ္တို႔က
ေတာင္းတတ္ကုန္၏။
ဤအဇၩတၱဓာတ္တို႔၏ အႀကဳိက္ကို လိုက္ရာ၏၊
ပုဂၢဳိလ္အႀကဳိက္ ေရာဂါအႀကဳိက္တို႔ကို မလိုက္ရာ၊ ပုဂၢဳိလ္အႀကဳိက္
ေရာဂါအႀကဳိက္ကို လိုက္မိလွ်င္ မွားတတ္၏၊ ေရာဂါတိုးတတ္၏၊
ေသတတ္၏၊ အဇၩတၱ ဓာတ္အႀကဳိက္ႏွင့္ ပုဂၢဳိလ္အႀကဳိက္
ထပ္တူက်ေသာအခါ သင့္ေလ်ာ္၏၊ သူနာျဖစ္ သူက ဘယ္ဟာကို
အလိုရွိသည္ဆိုရာ၌ အႀကဳိက္သုံးမ်ဳိး ေထြး၍ေနတတ္၏၊
အလိုလိုက္မွားတတ္၏။
ပုဂၢဳိလ္၏ အႀကဳိက္
ဤစကား၌ - ပုဂၢဳိလ္အႀကဳိက္ဆိုေသာ္လည္း ေရွး၌ျပ
ဆိုခဲ့ေသာ ပကတိ သဘာဝအႀကဳိက္ မဟုတ္ေသး၊ ထိုမွတစ္ပါး
ေလာက၌ ေစ်း႐ုံတို႔၌ ရွိကုန္ေသာ ေကာင္းေသာ အရသာရွိကုန္
ေသာ အျမစ္ အရြက္ အပြင့္ အသီး စားဖြယ္ ေသာက္ဖြယ္ ခဲဖြယ္
လ်က္ဖြယ္ ဟူသမွ်တို႔သည္ ပုဂၢဳိလ္၏အႀကဳိက္တို႔တည္း။
ဓာတ္၏ အႀကဳိက္
ေတာခ်ဳံတို႔၌ ရွိကုန္ေသာ ခါးစပ္ နံေစာ္ေသာ အရသာ
ရွိကုန္ေသာ အျမစ္ အရြက္ အပြင့္ အသီးတို႔သည္လည္းေကာင္း
ဘိေႏၶာေဆး အေပါင္းတို႔သည္ လည္းေကာင္း, အစိုးရေဆး႐ုံတို႔၌
ရွိကုန္ေသာ ခါးစပ္ နံေစာ္ေသာ ေဆးတို႔သည္လည္းေကာင္း
ဓာတ္အႀကဳိက္တည္း။
ပုဂၢဳိလ္ အႀကဳိက္တို႔သည္ အနာေရာဂါတို႔ကို ျဖစ္ေစ
တတ္ကုန္၏၊ အသက္ခႏၶာတို႔ကို ဆုံးပါးေစတတ္ကုန္၏။
ဓာတ္အႀကဳိက္တို႔သည္ အနာေရာဂါတို႔ကို ေပ်ာက္ၿငိမ္း
ေစတတ္ကုန္၏၊ အသက္ခႏၶာတို႔ကို ရွည္ေစတတ္ကုန္၏။
ပုဂၢဳိလ္အႀကဳိက္ အဓိပၸါယ္
ဤ၌လည္း ပုဂၢဳိလ္အႀကဳိက္ဆိုသည္ကား တဏွာ
အႀကဳိက္ကို ဆိုသတည္း၊ ေရွး၌ ျပဆိုခဲ့ေသာ ပကတိ သဘာဝ
အႀကဳိက္မဟုတ္ေသး။
အႀကဳိက္ႏွစ္လမ္း
ဤသို႔လွ်င္ ေလာက၌လည္း ပုဂၢဳိလ္အႀကဳိက္ တစ္လမ္း,
ပုဂၢဳိလ္သႏၲာန္၌ ရွိေနကုန္ေသာ အတၱေဘာ၏ အေစာင့္အေရွာက္
ျဖစ္ကုန္ေသာ ေျမဓာတ္ ေရဓာတ္ မီးဓာတ္ ေလဓာတ္ သလိပ္ဓာတ္
သည္းေျခဓာတ္ အစရွိကုန္ေသာ ဝိသမဓာတ္တို႔၏ အႀကဳိက္တစ္လမ္း
ဟူ၍ အႀကဳိက္ႏွစ္လမ္း ထင္းရွားရွိသည္ကို သိအပ္၏။
No comments:
Post a Comment